1. Do zakresu działania Oddziału Organizacyjnego należy:

1)zlecanie tłumaczeń pisemnych dokumentów urzędowych i innych tekstów, zgłaszanych przez komórki organizacyjne Urzędu;

2)prowadzenie spraw związanych z realizacją zakupów na potrzeby Urzędu, w tym artykułów biurowych, sprzętu, części zamiennych oraz wyposażenia pomieszczeń, z wyłączeniem zakupów informatycznych;

3)prowadzenie spraw dotyczących zaopatrzenia Urzędu we właściwe pieczęcie i stemple oraz przeprowadzanie likwidacji zużytych lub nieaktualnych;

4)zapewnienia usług powielarni oraz realizacja spraw tablic na potrzeby Urzędu;

5)prowadzenie spraw związanych z zamawianiem ogłoszeń prasowych na potrzeby Urzędu;

6)prowadzenie spraw związanych z gospodarką odzieżą ochronną i roboczą;

7)organizacja we współpracy z Biurem Wojewody w Urzędzie oficjalnych wizyt oraz wyjazdów krajowych i zagranicznych Wojewody, Wicewojewodów i Dyrektora Generalnego Urzędu, w tym zakup biletów lotniczych.

2.Do zadań Oddziału Organizacyjnego należy również:

1)koordynowanie, planowanie, rozliczanie i monitorowanie prawidłowego wykonania planu wydatków budżetowych biura;

2)opracowywanie planu finansowego w części dotyczącej biura;

3)sporządzanie analiz, planowanie i rozliczanie wykonania wydatków budżetowych dysponenta III stopnia w części dotyczącej biura;

4)prowadzenie magazynu Urzędu;

5)współpraca w zakresie spraw kadrowych i dyscypliny pracy z Biurem Kadr i Organizacji
w Urzędzie w sprawach dotyczących pracowników biura;

6)koordynowanie planu działania biura i realizacji celów kontroli zarządczej przez identyfikację i analizę ryzyka w zakresie właściwości biura;

7)przygotowywanie informacji w zakresie właściwości biura na stronę internetową
i intranetową Urzędu oraz do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu;

8)prowadzenie spraw dotyczących dostawy prasy codziennej, czasopism i publikacji na potrzeby Urzędu;

9)realizację zleceń w zakresie dezynfekcji gazowej i brakowania dokumentacji;

10)zapewnienie obsługi sekretariatu biura oraz prawidłowego obiegu korespondencji biura;

11)koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje oraz wnioski o dostęp do informacji publicznej związane z działalnością biura;

12)koordynowanie spraw dotyczących katalogu usług wewnętrznych biura, w tym monitorowanie terminowości ich realizacji;

13)koordynowanie spraw związanych z opiniowaniem projektów aktów prawnych, aktów wewnętrznych oraz innych dokumentów kierowanych do biura;

14)koordynowanie zadań z zakresu systemu zarządzania, w tym opracowywanie procedur, zarządzeń, map procesów usług wewnętrznych realizowanych przez biuro.