Do zakresu działania Oddziału Logistyki należy:

1) wyposażanie wojewódzkiego magazynu przeciwpowodziowego i obrony cywilnej we współpracy z Oddziałem Zarządzania Kryzysowego oraz Oddziałem Spraw Obronnych i Obrony Cywilnej;

2)  utrzymywanie wojewódzkiego magazynu przeciwpowodziowego i obrony cywilnej, w szczególności przez:

a) zapewnienie stałego, bieżącego dostępu do zasobów zgromadzonych w magazynach,

b) rozdysponowywanie zasobów magazynowych,

c) zapewnienie prawidłowego utrzymania obiektów i zgromadzonych w nich zasobów;

3)  prowadzenie ewidencji wyposażenia wydziału, w tym wojewódzkiego magazynu przeciwpowodziowego i obrony cywilnej oraz przygotowywanie dokumentów rozchodowych na przyjmowany i wydawany sprzęt;

4)  przygotowanie i udział w przeklasyfikowaniu i wybrakowaniu sprzętu wydziału, w szczególności przez:

a) nadzór nad pracami komisji oceniającej,

b) nadzór nad pracami komisji likwidacyjnej;

5) zaopatrywanie, we współpracy z Oddziałem Spraw Obronnych i Obrony Cywilnej, organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne 
i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania;

6) prowadzenie we współpracy z Oddziałem Ratownictwa Medycznego spraw dotyczących nakładów finansowych przeznaczonych dla Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;

7)prowadzenie we współpracy z Oddziałem Ratownictwa Medycznego oraz Oddziałami Dyspozytorni Medycznych spraw dotyczących finansowania nakładów na inwestycje 
i wydatki bieżące związane ze stanowiskami pracy dyspozytorów medycznych;

8)  prowadzenie gospodarki transportowej wydziału, w szczególności przez:

a) rozliczanie czasu pracy kierowcy,

b) prowadzenie kart drogowych,

c) przeprowadzanie przeglądów i sprawności samochodów będących na wyposażeniu  wydziału;

9)  realizacja zadań w zakresie planowania i wykonania rocznego i wieloletniego planu budżetowego wydziału w układzie tradycyjnym oraz budżetu zadaniowego;

10)  sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu wydziału w układzie tradycyjnym 
i budżetu zadaniowego;

11)  prowadzenie bieżących rozliczeń finansowych wydziału, w tym rozliczanie faktur za wykonane usługi i zakupy;

12)  przygotowywanie i realizacja postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z planem zamówień publicznych oraz planem zakupów wydziału, w szczególności przez:

a) współpracę z pozostałymi oddziałami wydziału w zakresie przygotowywania opisu przedmiotu zamówienia oraz projektów umów,

b) prowadzenie rozpoznania rynku,

c) przygotowywanie wniosków o zaangażowanie środków (udzielenia zamówienia),

d) udział w pracach komisji przetargowych,

e) podpisywanie umów z wykonawcami,

f) współpracę z wykonawcami dostaw (usług),

g) nadzór nad prawidłowością realizacji umów.