Stanowiska ds. kontroli jednostek wspierania rodziny i pieczy zastępczej
22 695 71 32

22 695 71 45

22 695 71 76

22 695 71 44

22 695 71 94

22 695 71 46

22 695 71 43

22 695 71 95

Stanowiska pracy w Delegaturze w Ostrołęce:

29 746 62 19

29 746 62 29

Stanowiska pracy w Delegaturze w Siedlcach:

25 644 71 75

25 632 80 80

Stanowiska pracy w Delegaturze w Radomiu:

48 362 09 04

48 362 04 13

Stanowiska pracy w Delegaturze w Ciechanowie:

23 671 93 32

23 671 93 27

 

Stanowisko ds. integracji cudzoziemców

22 695 72 94

 

Zadania Oddziału:

1) prowadzenie spraw dotyczących placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych, w tym:
a) przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie wydawania i cofnięcia zezwolenia na ich prowadzenie,
b) prowadzenie rejestru placówek i ośrodków,
c) prowadzenie rejestru wolnych miejsc w placówkach i ośrodkach,
d) przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie dzieci do placówki ponad ustalony limit;
2) kontrola nad:
a) realizacją zadań z zakresu wspierania rodziny, pieczy zastępczej, usamodzielnień pełnoletnich wychowanków i adopcji, wykonywanych przez:
- jednostki samorządu terytorialnego,
- jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
b) zgodnością zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z wymaganymi kwalifikacjami;
3) prowadzenie spraw związanych z realizacją przez samorząd województwa zadania polegającego na organizowaniu i prowadzeniu ośrodków adopcyjnych, w tym nadzór nad organizacją i realizacją przez marszałka województwa adopcji w województwie mazowieckim.
4) opiniowanie wniosków samorządu o finansowanie pobytu w pieczy zastępczej małoletnich cudzoziemców, przebywających na terenie województwa
5) zasięganie informacji o sposobie realizacji przez samorząd gminny, powiatowy  i województwa zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej  oraz dokonywanie jego analizy i oceny;
6) prowadzenie spraw związanych z realizacją wprowadzonych przez ministra właściwego do spraw rodziny programów na dofinansowanie zadań samorządu  w zakresie wspierania rodziny i pieczy zastępczej;
7) monitorowanie realizacji przez powiaty rządowego Programu „Rodzina 500 plus”, ustalanie w oparciu o przepisy prawa zasad jego realizacji w województwie;
8) sporządzanie sprawozdań z zadań realizowanych przez samorząd gminy, powiatu i województwa z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz realizacji Programu „Rodzina 500 plus” w powiatach;
9) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem i udzielaniem odpowiedzi  na skargi zapytania i interwencje dotyczące działalności jednostek systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej;
10) prowadzenie spraw związanych z nakładaniem kar z tytułu niezrealizowania zaleceń pokontrolnych.