KARTA INFORMACYJNA

WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
tel. 22 695 64 81
www.gov.pl/web/uw-mazowiecki
Nr karty informacyjnej:
KI - WBZK/01
Nr wersji: 6
Data wydania:
15 grudnia 2023 r.
SPRAWA: 

Umieszczenie/wykreślenie lub dokonanie zmian w ewidencji obszarów, obiektów i urządzeń, podlegających obowiązkowej ochronie, znajdujących się na terenie województwa mazowieckiego.

PRZEDMIOT SPRAWY:

Umieszczenie/wykreślenie lub dokonanie zmian w ewidencji obszarów, obiektów i urządzeń, podlegających obowiązkowej ochronie, znajdujących się na terenie województwa mazowieckiego.

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z z 2021 r., poz. 1995).
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

1. Osobiście:


Punkt Obsługi Klienta
wejście F od alei Solidarności, pokój 1
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa

   
godziny przyjęć:
poniedziałek - piątek: 08.00 - 16.00




 2. Pocztą na adres:

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa

3. Za pośrednictwem platformy ePUAP:

/t64ljd68/skrytka

WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Wniosek w sprawie umieszczenia/wykreślenia lub dokonania zmian w Ewidencji obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie, znajdujących się na terenie województwa mazowieckiego, złożony przez osobę uprawnioną/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu;
  2. Dokument określający formę prawną wnioskodawcy.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Decyzja administracyjna.

OPŁATY:

10 zł za wydanie decyzji na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.)

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

 KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Oddział Bezpieczeństwa Publicznego i Organizacji
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa

tel. 22 695 64 81
e-mail: wbzk@mazowieckie.pl

 Dni i godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek: 8.00 – 16.00

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji przysługuje odwołanie do Ministra  Spraw Wewnętrznych i Administracji. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołania należy składać drogą pocztową lub w Punkcie Obsługi Klienta w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.

INFORMACJE DODATKOWE:

Wniosek w sprawie umieszczenia/wykreślenia lub dokonania zmian  w Ewidencji obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie, znajdujących się na terenie województwa mazowieckiego powinien zawierać następujące informacje:

  1. Pełną nazwę podmiotu wnoszącego o wydanie decyzji w przedmiotowej sprawie;
  2. Status prawny podmiotu;
  3. Określenie charakteru i zakresu działalności;
  4. Wykaz obszarów, obiektów i urządzeń będących we władaniu wnioskodawcy, podlegających obowiązkowej ochronie, zawierający szczegółowe dane ww. obszarów, obiektów i urządzeń (pełna nazwa, dokładny adres, współrzędne kartograficzne obiektów lub lokalizacja urządzeń, jeżeli znajdują się w obiektach lub obszarach);
  5. Uzasadnienie.
ZAŁĄCZNIKI/FORMULARZE/WNIOSKI DO POBRANIA:

 Brak.