Karta informacyjna

 

 

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
SKARBU PAŃSTWA I NIERUCHOMOŚCI
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Tel. 22 695 60 29
www.mazowieckie.pl  

                                                              

  

 

Nr karty informacyjnej
KI – SPN/3

 

 

Nr wersji: 4

 

 

Data wydania:
11 grudnia 2015 r.

 

 

SPRAWA: 

Rozpatrywanie wniosków z zakresu reformy rolnej, przeprowadzonej na podstawie dekretu PKWN z dnia 6 września 1944 r.

 

 

PRZEDMIOT SPRAWY:

Przeprowadzenie postępowania administracyjnego w celu wydania decyzji administracyjnej stwierdzającej niepodleganie bądź podleganie nieruchomości pod działanie przepisów art. 2 ust. 1 lit. e) dekretu PKWN z dnia 6.09.1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej.

 

 

PODSTAWA PRAWNA:

  • Dekret PKWN z 6 września 1944r. o przeprowadzeniu reformy rolnej (DZ.U. 1945r. Nr 3, poz. 13),
  • Rozporządzenie MRiRR z dnia 1 marca 1945r. w sprawie wykonania dekretu PKWN
    z 6 września 1944r. o przeprowadzeniu reformy rolnej (DZ.U 1945r. Nr 10, poz. 51)

 

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

  1. korespondencyjnie:

    Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

    Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości

    pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa


  2. osobiście:

    Biuro Podawcze Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie,

    pl. Bankowy 3/5, wejście B, pok. 39 na parterze, pon.- pt.: 8:00-16:00

lub

w Delegaturach - Placówkach Zamiejscowych w:

  • Ciechanowie - ul. 17 Stycznia 7, tel. 23 671 93 36,
  • Ostrołęce - ul. Gorbatowa 15, tel. 29 746 62 40,
  • Płocku - ul. Kolegialna 15, tel. 24 235 11 19,
  • Radomiu – ul. Stefana Żeromskiego 53, tel. 48 362 02 24,
  • Siedlcach - ul. Piłsudskiego 38, tel. 25 644 81 78.

 

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  • wniosek
  • dokumenty potrzebne do ustalenia stanu prawnego i faktycznego nieruchomości na dzień 01.09.1939 r. i 13.09.1944 r.
  • tytuł własności byłych właścicieli do nieruchomości objętej wnioskiem
  • dokumenty stwierdzające dokładny obszar nieruchomości z wyszczególnieniem użytków każdego rodzaju
  • postanowienia spadkowe po byłych właścicielach nieruchomości i ich ewentualnych następcach prawnych

 

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wydanie decyzji administracyjnej

 

 

OPŁATY:

Czynność nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust.1 pkt l ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

 

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, natomiast sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Nie wlicza się tutaj okresów opóźnień z przyczyn niezależnych od organu (np. zaniechania innych organów, których informacje są istotne do załatwienia sprawy, braku dokumentów, które strona ma obowiązek dostarczyć Urzędowi).

 

 

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości
e-mail – spw@mazowieckie.
plgodziny i dni urzędowania: pon. – pt. godz. 8.00 – 16.00
przyjęcia interesantów: pon. – pt. godz. 13.30 – 15.30
  • Oddział Zwrotu Nieruchomości i Odszkodowań - Warszawa, pl. Bankowy 3/5
    tel. 22 695-66-67

Oddziały Skarbu Państwa i Nieruchomości w Delegaturach - Placówkach Zamiejscowych Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w:

  • Ciechanowie - ul. 17 Stycznia 7, tel. 23 671 93 36,
  • Ostrołęce - ul. Gorbatowa 15, tel. 29 746 62 40,
  • Płocku - ul. Kolegialna 15, tel. 24 235 11 19,
  • Siedlcach - ul. Piłsudskiego 38, tel. 25 644 81 78.

 

 

TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy odwołanie do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

INFORMACJE DODATKOWE
Brak.

 

ZAŁĄCZNIKI / FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA:
Brak.