KARTA INFORMACYJNA

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI

WYDZIAŁ SKARBU PAŃSTWA I NIERUCHOMOŚCI

pl. Bankowy 3/5

00-950 Warszawa

Tel. 22 695 60 29

www.gov.pl/web/uw-mazowiecki

Nr karty informacyjnej

KI-SPN/01

Nr wersji: 6

Data wydania:

21 maj 2020 r.

SPRAWA: 

Stwierdzenie nabycia z mocy prawa na własność jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa gruntów znajdujących się w ich władaniu w dniu 31 grudnia 1998 r., nie stanowiących ich własności, a zajętych pod drogi publiczne.

PRZEDMIOT SPRAWY:

Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w I instancji stwierdzających nabycie z mocy prawa na własność jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa gruntów znajdujących się w ich władaniu w dniu 31 grudnia 1998 r., nie stanowiących ich własności, a zajętych pod drogi publiczne.

PODSTAWA PRAWNA:

1. Art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 roku – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

 
1. Osobiście

                                               Punkt Obsługi Klienta

                                                  pl. Bankowy 3/5,
                                                  00-950 Warszawa

                                          wejście F (od al. Solidarności) parter, pok. 6
                                  

 lub
w Delegaturach - Placówkach Zamiejscowych w:

  • Ciechanowie - ul. 17 Stycznia 7, tel. 23 671 93 36
  • Ostrołęce - ul. Gorbatowa 15, tel. 29 746 62 40
  • Płocku - ul. Kolegialna 15, tel. 24 235 11 19
  • Radomiu – ul. Stefana Żeromskiego 53, tel. 48 362 02 24
  • Siedlcach - ul. Piłsudskiego 38, tel. 25 644 81 78

                             godziny i dni urzędowania:
                             poniedziałek- piątek: 08.00-16.00

2. Pocztą na adres:


                                      Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
                                      Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości
                                                      pl. Bankowy 3/5
                                                     00-950 Warszawa


WYMAGANE DOKUMENTY:

Wystąpienie osoby fizycznej lub prawnej:

  1. wniosek o wydanie decyzji w trybie art. 73 ww. ustawy z podaniem drogi pod jaką został zajęty grunt,
  2. wypis i wyrys z ewidencji gruntów lub mapa sytuacyjna z wydzieleniem gruntu zajętego pod drogę publiczna wg stanu na dzień 31 grudnia 1998 roku,
  3. dokumenty potwierdzające tytuł prawny wnioskujących do gruntu zajętego pod drogę wg stanu na dzień 31 grudnia 1998 roku (księga hipoteczna, zbiór dokumentów, księga wieczysta, postanowienia Sądu o nabyciu praw do spadku, akty notarialne),
  4. inne dokumenty, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozpatrzenia sprawy

 

Wystąpienie jednostki samorządu terytorialnego lub Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

  1. dokumenty wymienione w pkt. 1-4 j.w.
  2. dokumenty potwierdzające faktyczne władztwo zarządcy drogi w odniesieniu do gruntów zajętych pod drogi publiczne w dniu 31 grudnia 1998 roku, polegające na budowie, utrzymaniu i eksploatacji dróg, obiektów inżynierskich i urządzeń technicznych,
  3. opis stanu zagospodarowania, zainwestowania i uzbrojenia nieruchomości zajętej pod drogę publiczną wg stanu na dzień 1 stycznia 1999 roku,
  4. uwierzytelniona kopia dokumentu stanowiącego podstawę prawna zaliczenia drogi będącej przedmiotem wystąpienia do odpowiedniej kategorii dróg publicznych wg stanu na dzień 31 grudnia 1998 roku i 1 stycznia 1999 roku.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wydanie decyzji administracyjnej.

 OPŁATY:

Brak

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Załatwienie sprawy następuje niezwłocznie, a wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, natomiast sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia zgromadzenia całości dokumentacji.

Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się okresów opóźnień z przyczyn niezależnych od organu

 KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:
  1. Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości
  • Warszawa- pl. Bankowy 3/5, tel. 22 695 60 29
  • Ciechanowie - ul. 17 Stycznia 7, tel. 23 671 93 36
  • Ostrołęce - ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa "Nila", tel. 29 746 62 40
  • Płocku - ul. Kolegialna 15, tel. 24 235 11 19
  • Radomiu – ul. Stefana Żeromskiego 53, tel. 48 362 02 24
  • Siedlcach - ul. Piłsudskiego 38, tel. 25 644 81 78


e-mail - spw@mazowieckiepl
   
godziny i dni urzędowania:
poniedziałek- piątek: 08-16.00

przyjęcia klientów:
poniedziałek- piątek: 13.30-15.30

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji służy odwołanie do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

INFORMACJE DODATKOWE:

Brak.

 ZAŁĄCZNIKI/FORMULARZE/WNIOSKI DO POBRANIA:

 Wniosek o wydanie decyzji (załączony wzór ma charakter pomocniczy)



Załączniki:

Wzór wniosku o wydanie decyzji