KARTA INFORMACYJNA

 

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
WYDZIAŁ SKARBU PAŃSTWA I NIERUCHOMOŚCI

pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Tel. 22 695 60 29

www.mazowieckie.pl

Nr karty informacyjnej

KI – SPN/01

Nr wersji: 4

Data wydania:

11 grudnia 2015 r.

SPRAWA:

Stwierdzenie nabycia z mocy prawa na własność jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa gruntów znajdujących się w ich władaniu w dniu 31 grudnia 1998 r., nie stanowiących ich własności, a zajętych pod drogi publiczne.

PRZEDMIOT SPRAWY: 

Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w I instancji stwierdzających nabycie z mocy prawa na własność jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa gruntów znajdujących się w ich władaniu w dniu 31 grudnia 1998 r., nie stanowiących ich własności, a zajętych pod drogi publiczne.

PODSTAWA PRAWNA:

Art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 roku – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

1. Osobiście

Punkt przyjmowania korespondencji
00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5, wejście "B", pokój 39
tel. 22 695 61 59
godziny i dni urzędowania: pon. - pt. 8:00 - 16:00

2. Pocztą na adres

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Biuro Budżetowo-Księgowe
00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5

3. ePUAP

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanych przychodów i dochodów oraz ponoszonych kosztów związanych z prowadzoną przez wnioskodawcę działalnością gospodarczą z dwóch ostatnich lat.
  2. Dokumenty potwierdzające inne niż wymienione w pkt. 1 źródła i wysokość dochodów osiąganych przez wnioskodawcę, za okres trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym złożono wniosek lub oświadczenie o ich braku.
  3. Informacja o liczbie osób pozostających z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym.
  4. Dokumenty potwierdzające źródła i wysokość dochodów osiąganych przez osoby pozostające wraz z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowy za okres trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym złożono wniosek.
  5. Aktualne zaświadczenie z Urzędu Pracy, w przypadku posiadania przez osoby pozostające z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym statusu osoby bezrobotnej, zawierające informację o wysokości pobieranego zasiłku.
  6. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodu osiągniętego przez wnioskodawcę oraz osoby pozostające wraz z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym w roku podatkowym poprzedzającym rok złożenia wniosku.
  7. Oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątku wspólnego lub majątków odrębnych (o ile wnioskodawca nie pozostaje w ustawowej wspólności majątkowej), dotyczące w szczególności: posiadanych nieruchomości oraz rzeczy ruchomych (grunty, budynki, place, samochody – marka i rok produkcji), stan środków zgromadzonych na rachunkach bankowych (salda z co najmniej sześciu miesięcy), oszczędnościowych (wg stanu na dzień miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku) itp.
  8. Zestawienie miesięcznych wydatków związanych z utrzymaniem gospodarstwa domowego, potwierdzone stosownymi rachunkami, fakturami z podziałem na opłaty stałe (tj. opłaty za dostarczane media, lokal mieszkalny, opłaty za użytkowanie wieczyste, podatki od nieruchomości, rachunki za żywność, rachunki za edukację itp.) oraz opłaty okresowe (tj. rachunki za odzież, rachunki za leki, rachunki za rehabilitację itp.).
  9. Zaświadczenia wystawione przez kredytodawców o wysokości posiadanych przez wnioskodawcę zadłużeń (pożyczki, kredyty) lub oświadczenie o ich braku;
  10. Zaświadczenia lekarskie, jeśli wnioskodawca lub osoby pozostające wraz
    z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym pozostają pod stałą opieką medyczną;
  11. Oświadczenie wnioskodawcy o odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy;
  12. Inne dokumenty mające znaczenie w przedmiotowej sprawie.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:


Decyzja administracyjna.
  

 

OPŁATY :

Brak.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Przewidziany przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1966 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U.2013.267) tj. w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie wnioskodawca zostanie pisemnie powiadomiony.

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Biuro Budżetowo-Księgowe
Oddział Realizacji Dochodów
00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5tel. 22 695 63 76
e-mail: bbk@mazowieckie.pl
godziny i dni urzędowania: pon.-pt.  8:00 – 16:00

TRYB ODWOŁAWCZY:

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji Wojewody Mazowieckiego do Ministra Finansów, za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.  

INFORMACJE DODATKOWE:

Brak.

ZAŁĄCZNIKI / FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA:

1. Oświadczenie o odpowiedzialności karnej.