Kierownik:
Magdalena Ostrowska
tel. 22 695 64 09
fax 22 695 65 25
pokój nr 625

mostrowska@mazowieckie.pl

 


Zakres działania:

1) w ramach zadań Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013:

  1. weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność otrzymanych od Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Mazowieckiego zwanej dalej „IZ RPO WM”, sporządzanie poświadczenia Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji do Instytucji Certyfikującej zwanej dalej „IC”,
  2. wnioskowanie do IC o wstrzymanie procesu certyfikacji w stosunku do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego zwanego dalej „RPO WM”,
  3. weryfikacja ewidencji kwot podlegających procedurze odzyskiwania i kwot wycofanych,
  4. analizowanie wyników kontroli prowadzonych przez IZ RPO WM oraz wyników kontroli i audytów prowadzonych przez Instytucję Audytową zwaną dalej „IA”, Najwyższą Izbę Kontroli zwaną dalej „NIK” i inne uprawnione instytucje w ramach RPO WM w celu prawidłowej certyfikacji wydatków,
  5. gromadzenie i analizowanie informacji i raportów o nieprawidłowościach
    w zakresie wydatków w ramach RPO WM oraz przekazywanie do IC informacji o nieprawidłowościach,
  6. udział w pracach Mazowieckiej Grupy Roboczej ds. przeciwdziałania nieprawidłowościom i przestępstwom na szkodę interesów finansowych Unii Europejskiej,
  7. analizowanie sprawozdań z realizacji RPO WM w celu monitorowania postępu realizacji RPO WM,
  8. sporządzanie rocznego planu kontroli Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji zwanej dalej „IPOC”,
  9. przeprowadzanie kontroli w IZ RPO WM lub w instytucjach jej podległych, sporządzanie informacji pokontrolnych, monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych,
  10. analiza wyników kontroli prowadzonych przez IZ RPO WM oraz wyników kontroli i audytów prowadzonych przez IA, NIK i inne uprawnione instytucje w ramach RPO WM,
  11. weryfikacja zmian rocznego planu kontroli IZ RPO WM,
  12. pozyskiwanie oraz analiza kart kontroli projektów i wyników kontroli krzyżowych w oparciu o Krajowy System Informatyczny (SIMIK 07-13),
  13. prowadzenie rejestru nieprawidłowości/korekt finansowych zawartych
    w wynikach kontroli oraz rejestru wyników kontroli/audytów przekazywanych do IPOC,
  14. gromadzenie i analiza informacji i dokumentów dotyczących systemu zarządzania i kontroli w ramach RPO WM, w tym:
    • analiza informacji kwartalnych od IZ z realizacji RPO WM,
    • monitorowanie aktualizacji wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego i zmian w przepisach Komisji Europejskiej,
    • analiza zmian do instrukcji wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPO WM,
    • przeprowadzanie analizy Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPO WM,
    • reprezentowanie IPOC w pracach Komitetu Monitorującego RPO WM 2007-2013,
    • okresowa aktualizacja Instrukcji Wykonawczej IPOC oraz prowadzenie Rejestru odstępstw od procedur,
    • sporządzanie sprawozdań dotyczących realizacji wydatków poniesionych w ramach POPT 2007-2013.