Do zakresu działania Oddziału Programów i Funduszy należy:

 

  1. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji na finansowanie zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej oraz organizacja prac Komisji oceniającej wnioski w ramach wskazanego Programu, a w szczególności przez:
    • prowadzenie działań związanych z naborem wniosków,
    • formalna weryfikacja złożonych wniosków o dofinansowanie,
    • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie projektów,
    • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
    • przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów;
  2. realizacja zadań wynikających z ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych;
  3. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji na dofinansowanie zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji w ramach Rządowego Programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - Mosty dla Regionów, a w szczególności przez:
    • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie realizowanych projektów,
    • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych w celu stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
    • przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów;
  4. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji na dofinansowanie zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+”, z wyłączeniem kontroli na miejscu realizacji projektów, a w szczególności przez:
    • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie projektów realizowanych w ramach programu,
    • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa.