1. Do zakresu działania Oddziału Administracyjnego należy:

1) planowanie i koordynowanie spraw związanych z pracami remontowymi oraz konserwacjami, mającymi na celu utrzymanie obiektu w stanie niepogorszonym, nie wymagającymi zgłoszenia lub uzyskania pozwolenia na budowę, , w tym przygotowywanie planów zakupów i remontów w zakresie działania biura;

2) zarządzanie i administrowanie nieruchomościami Skarbu Państwa przekazanymi w trwały zarząd Urzędowi oraz administrowanie nieruchomościami użytkowanymi na podstawie umów najmu, użyczenia i innych tytułów prawnych do nieruchomości, w szczególności prowadzenie spraw z zakresu administrowania nieruchomościami Urzędu, w tym prowadzenie książek obiektów budowlanych; 

3) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami zawieranymi przez Urząd;

4) opracowywanie sprawozdań z realizacji krajowego planu działań dotyczących efektywności energetycznej, w tym przekazywanie ich ministrowi właściwemu do spraw energii;

5) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu, koordynacja i nadzór nad ochroną osób i mienia w Urzędzie oraz nadzór nad realizacją planu ochrony Urzędu w szczególności:

a) prowadzenie spraw związanych z monitorowaniem i kontrolą stanu zabezpieczenia obiektów Urzędu, w tym zapewnienie wyposażenia budynków i pomieszczeń Urzędu w środki zabezpieczenia fizycznego i technicznego oraz nadzór nad ich prawidłowym stosowaniem,

b) opracowywanie zasad i procedur mających na celu zapobieganie próbom zakłócania porządku na terenie budynków Urzędu oraz nadzór nad ich wdrażaniem,

c) prowadzenie ewidencji wydawanych przepustek uprawniających do wjazdu na parking Urzędu oraz bieżąca kontrola przestrzegania zasad wjazdu na teren Urzędu,

d) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do pobierania kluczy i dostępu do pomieszczeń służbowych, nadawanie uprawnień oraz sprawowanie nadzoru nad elektronicznym systemem wydawania kluczy,

e) prowadzenie, we współpracy z Biurem Kadr i Organizacji w Urzędzie, spraw związanych z wyposażeniem pracowników Urzędu w identyfikatory;

6) prowadzenie ksiąg inwentarzowych, ewidencji wyposażenia i wartości niematerialnych i prawnych oraz gospodarki magazynowej i sporządzanie sprawozdania o stanie i ruchu środków trwałych;

7) zapewnienie sprawnej łączności telefonicznej Urzędu zarówno stacjonarnej, jak i komórkowej, oraz prowadzenie rozliczeń z tym związanych;

8) prowadzenie rejestru użytkowników sprzętu RTV w Urzędzie oraz sporządzanie wniosków o rejestrację odbiorników i zapłatę abonamentów; 

9) prowadzenie spraw związanych z wynajmem sal konferencyjnych na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu oraz instytucji zewnętrznych, w tym zapewnienie obsługi logistyczno–technicznej spotkań, narad i imprez okolicznościowych;

10) realizacja zadań związanych z obsługą zgłoszeń serwisowych dotyczących budynków i infrastruktury Urzędu, z wyłączeniem  zgłoszeń informatycznych;

11) zarządzanie wartościami niematerialnymi i prawnymi, z wyłączeniem licencji oprogramowania komputerowego, pozostającymi w ewidencji Urzędu;

12) publikację zapytań ofertowych oddziału w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.

2. Do zadań Oddziału Administracyjnego należy również:

1) współpraca z Biurem Rozwoju i Inwestycji w Urzędzie w sprawie realizacji inwestycji, w szczególności dotyczących nieruchomości Urzędu;

2) prowadzenie spraw w zakresie oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego oraz przekazywania zbędnych składników majątku Urzędu innym podmiotom oraz przeprowadzenie procedury likwidacyjnej zbędnego majątku ruchomego;

3) prowadzenie obsługi logistyczno-technicznej spotkań, narad oraz uroczystości w tym rezerwacja i obsługa sal konferencyjnych, będących w dyspozycji biura, na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu i instytucji zewnętrznych;

4) prowadzenie spraw związanych z alokacją zasobów Urzędu.