KARTA INFORMACYJNA

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI

WYDZIAŁ SKARBU PAŃSTWA I NIERUCHOMOŚCI

pl. Bankowy 3/5

00-950 Warszawa

Tel. 22 695 60 29

www.mazowieckie.pl

Nr karty informacyjnej

KI-SPN/04

Nr wersji: 5

Data wydania:

26 listopada 2018 r.

SPRAWA: 

Stwierdzanie nieważności ostatecznych decyzji organów I instancji dotyczących nieruchomości oraz wniosków w przedmiocie wznowienia postępowania.

PRZEDMIOT SPRAWY:

Rozpatrywanie wniosków w sprawach stwierdzenia nieważności ostatecznych decyzji organów I instancji oraz wniosków w przedmiocie wznowienia postępowania w  zakresie:   
- przyznawania prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa i zwrotu budynków objętych działaniami Dekretu z dnia 26 października 1945 roku o własności użytkowania gruntów na obszarze m.st. Warszawy
- zwrotów wywłaszczonych nieruchomości;
- wywłaszczeń nieruchomości;
- odszkodowań, w tym:

  • za wywłaszczone nieruchomości;
  • za nieruchomości objęte działaniem dekretu z dnia 26 października 1945 roku o własności użytkowania gruntów na obszarze m.st. Warszawy;
  • za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne oraz nieruchomości wchodzące w skład linii kolejowych.
PODSTAWA PRAWNA:
  • art. 156 ustawy z 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego;
  • art. 145 ustawy z 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

1.  Pocztą na adres:

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości

00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5

 

2. Osobiście

                                                   w Punkcie Obsługi Klienta

                                                 pl. Bankowy 3/5 Warszawa

                                        wejście F (od al. Solidarności) parter, pok. 6

       

 

lub

 

w Delegaturach - Placówkach Zamiejscowych w:

• Ciechanowie - ul. 17 Stycznia 7, tel. 23 671 93 36

• Ostrołęce - ul. Gorbatowa 15, tel. 29 746 62 40

• Płocku - ul. Kolegialna 15, tel. 24 235 11 19

• Radomiu – ul. Stefana Żeromskiego 53, tel. 48 362 02 24

• Siedlcach - ul. Piłsudskiego 38, tel. 25 644 81 78

 

 godziny przyjęć: pon.- pt.: 8:00-16:00 

WYMAGANE DOKUMENTY:
  • wniosek o stwierdzenie nieważności ostatecznych decyzji organów I instancji dotyczących nieruchomości lub wniosek w przedmiocie wznowienia postępowania wraz z potwierdzeniem legitymacji prawnej, tytuł własności do nieruchomości lub akt poświadczenia dziedziczenia;
  • postanowienia spadkowe po byłych właścicielach nieruchomości i ich ewentualnych następcach prawnych.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
  • wydanie decyzji administracyjnej
  • wydanie postanowienia
 OPŁATY:

Brak

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Sprawy załątwia się nie później niż w ciągu miesiąca, natomiast w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

 KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości

  •  Warszawa- pl. Bankowy 3/5, tel. 22 695 60 29
  •  Ciechanów- ul. 17 stycznia 7 , tel. 23 671 93 36
  •  Ostrołęka- ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa "Nila" 15, tel. 29 746 62 40
  •  Płock- ul. Kolegialna 15, tel. 24 235 11 19
  •  Radom- ul. Stefana Żeromskiego 53, tel. 48 362 02 24
  •  Siedlce - ul. Piłsudskiego 38, tel. 25 644 81 78
                                        e-mail – spw@mazowieckie.pl

    godziny i dni urzędowania: pon. – pt. godz. 8.00 – 16.00
przyjęcia interesantów: pon. – pt. godz. 13.30 – 15.30



TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji służy odwołanie do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

INFORMACJE DODATKOWE:

Brak.