Sekretariat
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
wejście F (al. Solidarności), piętro II, pokój 638

tel. 22 695 60 82
fax 22 695 65 25
bri@mazowieckie.pl

Godziny pracy:
8:00 - 16:00 / od poniedziałku do piątku

Dyrektor Biura
Tomasz Szlązak
tszlazak@mazowieckie.pl

Zastępca Dyrektora Biura

Katarzyna Harmata
kharmata@mazowieckie.pl
 
Zastępca Dyrektora Biura
Dariusz Binkowski
dbinkowski@mazowieckie.pl

 

Od 6 listopada 2017 r. Wydział Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego zmienił się w Biuro Rozwoju i Inwestycji.

 

W skład Biura Rozwoju i Inwestycji wchodzą następujące oddziały:

  • Oddział Analiz i Planowania Rozwoju,
  • Oddział Programów i Koordynacji Projektów,
  • Oddział Rozwoju i Utrzymania Systemów Informatycznych,
  • Oddział do spraw Zasobu Nieruchomości,
  • Oddział do spraw Inwestycji,
  • Oddział Administrowania Infrastrukturą Serwerową.

 


 

Do zakresu działania Biura Rozwoju i Inwestycji należy w szczególności:

  1. inicjowanie i koordynowanie wdrażania rozwiązań usprawniających funkcjonowanie Urzędu;
  2. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji na dofinansowanie zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej oraz organizacja prac Komisji oceniającej wnioski w ramach wskazanego Programu, w tym:
  • prowadzenie działań związanych z naborem wniosków na kolejne okresy realizacji programu oraz obsługa wojewódzkiej komisji oceniającej wnioski złożone przez gminy i powiaty województwa,
  • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie projektów realizowanych w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej,
  • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
  • przeprowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów;
  1. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie projektów ze środków rezerwy ogólnej lub rezerw celowych budżetu państwa oraz innych zadań, zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad prowadzenia polityki rozwoju, w tym:
  • przygotowywanie, analiza i kompletowanie dokumentów niezbędnych do sporządzenia wniosków o uruchomienie środków budżetu państwa na realizację zadań lub projektów jednostek z terenu województwa mazowieckiego,
  • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie realizowanych projektów,
  • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
  • przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów;
  1. prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów dofinansowanych z budżetu środków europejskich w ramach programów operacyjnych;
  2. realizacja zadań związanych z rozwojem i bezpieczeństwem systemów i sieci teleinformatycznych;
  3. realizacja zadań nałożonych przepisami o Krajowym Zasobie Nieruchomości;
  4. obsługa projektów i programów określonych odrębnymi zarządzeniami lub decyzjami przez Wojewodę lub Dyrektora Generalnego;
  5. inicjowanie i koordynowanie działań inwestycyjno-rozwojowych Urzędu;
  6. wspieranie działań rządowej administracji zespolonej w województwie w zakresie możliwości wykorzystywania środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych;
  7. prowadzenie spraw z zakresu Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością;
  8. realizacja zadań związanych z planem działania Urzędu, kontrolą zarządczą i analizą ryzyka;
  9. zapewnienie bezpiecznego funkcjonowania systemów informatycznych oraz aktualności procedur i instrukcji obejmujących systemy informatyczne;

  10. realizacja projektów związanych z rozwojem, wdrażaniem i eksploatacją systemów teleinformatycznych w Urzędzie;

  11. wdrażanie rozwiązań i technologii informatycznych;

  12. opiniowanie planów komórek organizacyjnych Urzędu dotyczących projektów z zastosowaniem technologii informatycznych, a także nadzór merytoryczny nad ich realizacją;

  13. administrowanie infrastrukturą teleinformatyczną Urzędu;

  14. utrzymanie aktualności systemów informatycznych, w szczególności systemów serwerowych i baz danych;

  15. udział w zarządzaniu  ewidencją sprzętu komputerowego, drukującego, wartości niematerialnych i prawnych, w tym licencjami oprogramowania komputerowego;

  16. koordynacja realizacji programu badań statystycznych statystyki publicznej;

  17. realizacja zadań związanych z rozwojem intranetu;

  18. prowadzenie szkoleń z obsługi intranetu oraz Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.