Sekretariat pl. Bankowy 3/5 00-950 Warszawa wejście F (al. Solidarności), piętro II, pokój 638
tel. 22 695 60 82 fax 22 695 65 25 wcr@mazowieckie.pl
Godziny pracy: 8:00 - 16:00 / od poniedziałku do piątku
|
|
W skład Wydziału Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego wchodzą następujące oddziały:
- Oddział Certyfikacji i Funduszy Europejskich (WCR-I)
- Oddział Rozwoju Regionalnego (WCR-II)
- Samodzielne Stanowisko do spraw Obsługi Sekretariatu (WCR-III)
Do zakresu działania Wydziału Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego należy w szczególności:
Oddział Certyfikacji i Funduszy Europejskich
- weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność otrzymanych od IZ RPO WM, sporządzanie poświadczenia Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji do Instytucji Certyfikującej;
- wnioskowanie do IC o wstrzymanie procesu certyfikacji w stosunku do RPO WM;
- gromadzenie, analiza informacji i raportów o nieprawidłowościach w zakresie wydatków w ramach RPO WM oraz przekazywanie do IC informacji o nieprawidłowościach;
- analizowanie sprawozdań z realizacji RPO WM w celu monitorowania postępu jego realizacji;
- analizowanie wyników kontroli prowadzonych przez IZ RPO WM oraz wyników kontroli i audytów prowadzonych przez IA, NIK i inne uprawnione instytucje w ramach RPO WM w celu prawidłowej certyfikacji wydatków;
- pozyskiwanie oraz analiza kart kontroli projektów i wyników kontroli krzyżowych w oparciu o KSI (SIMIK 07-13) ;
- okresowa aktualizacja Instrukcji Wykonawczej IPOC oraz prowadzenie Rejestru odstępstw od procedur;
- sporządzanie rocznego planu kontroli IPOC oraz przeprowadzanie kontroli w IZ RPO WM lub w instytucjach jej podległych, sporządzanie informacji pokontrolnych, monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych;
- weryfikacja ewidencji kwot podlegających procedurze odzyskiwania i kwot wycofanych;
- pełnienie funkcji administratora merytorycznego oraz obsługa KSI (SIMIK 07-13) w celu zapewnienia skutecznego i zgodnego z przepisami wykorzystania funduszy strukturalnych;
- gromadzenie i analiza informacji i dokumentów dotyczących systemu zarządzania i kontroli w ramach RPO WM, w tym:
- analiza informacji kwartalnych od IZ z realizacji RPO WM,
- monitorowanie aktualizacji wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego i zmian w przepisach Komisji Europejskiej,
- analiza zmian do instrukcji wykonawczej IZ RPO WM,
- przeprowadzanie analizy Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPO WM,
- weryfikacja zmian rocznego planu kontroli IZ RPO WM;
- wspieranie działań wydziałów Urzędu i rządowej administracji zespolonej w województwie, w zakresie możliwości wykorzystania środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów dofinansowanych z budżetu środków europejskich w ramach programów operacyjnych perspektywy finansowej 2014-2020;
- opiniowanie strategii, planów i programów rozwojowych kraju i województwa, programów operacyjnych, programów współpracy terytorialnej i innych dokumentów dotyczących polityki rozwoju kraju i regionu w perspektywie wieloletniej;
- reprezentowanie IPOC w pracach Komitetu Monitorującego RPO WM 2007-2013;
- reprezentowanie Wojewody w pracach Komitetu Monitorującego RPO WM 2014-2020;
- przechowywanie dokumentów związnych z realizowanymi zadaniami i przygotowanie ich do archiwizacji oraz digitalizacja danych gromadzonych przez oddział.
Oddział Rozwoju Regionalnego
- realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji na dofinansowanie zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji w ramach PRGiPID oraz organizacja prac Komisji oceniającej wnioski w ramach wskazanego Programu, w tym:
- prowadzenie działań związanych z naborem wniosków na kolejne okresy realizacji programu oraz obsługa wojewódzkiej komisji oceniającej wnioski złożone przez gminy i powiaty województwa,
- przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie projektów realizowanych w ramach PRGiPID,
- badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
- przeprowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów;
- przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów zrealizowanych w ramach NPPDL;
- realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie projektów ze środków rezerwy ogólnej lub rezerw celowych budżetu państwa oraz innych zadań, zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad prowadzenia polityki rozwoju, w tym:
- przygotowywanie, analiza i kompletowanie dokumentów niezbędnych do sporządzenia wniosków o uruchomienie środków budżetu państwa na realizację zadań lub projektów jednostek z terenu województwa mazowieckiego,
- przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie realizowanych projektów,
- badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
- przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów;
- wykonywanie zadań związanych z pełnieniem roli Instytucji Pośredniczącej w zakresie zamykania ZPORR oraz Programu Sąsiedztwa Polska - Białoruś - Ukraina Interreg IIIA/Tacis CBC, w tym:
- archiwizacja dokumentów związanych z wdrażaniem ZPORR oraz Interreg, przechowywanie zabezpieczeń wnoszonych przez beneficjentów przez okres wymagany umową o dofinansowanie, a następnie zwrot tych zabezpieczeń,
- realizacja zadań Instytucji Pośredniczącej dla ZPORR wynikających z „Systemu informowania o nieprawidłowościach w zakresie wykorzystania funduszy strukturalnych”, w tym sporządzanie dla Instytucji Zarządzającej kwartalnych raportów o nieprawidłowościach w wykorzystaniu środków unijnych stwierdzonych w projektach kontrolowanych przez Instytucję Pośredniczącą dla ZPORR oraz Instytucję Wdrażającą (MJWPU),
- nadzór i współpraca z Instytucją Wdrażającą w zakresie odzyskiwania od beneficjentów nieprawidłowo wykorzystanego lub pobranego dofinansowania w ramach ZPORR,
- prowadzenie ewidencji kwot podlegających procedurze odzyskiwania (rejestr dłużników) w zakresie spraw prowadzonych przez Instytucję Pośredniczącą dla ZPORR,
- sporządzanie kwartalnych sprawozdań: dla Instytucji Zarządzającej z procesu odzyskiwania od beneficjentów ZPORR nieprawidłowo wykorzystanego lub pobranego dofinansowania oraz dla Instytucji Płatniczej o terminach wpływu i kwotach środków odzyskanych przez Instytucję Pośredniczącą oraz Instytucją Wdrażającą;
- przechowywanie dokumentów związanych z realizowanymi zadaniami i przygotowanie ich do archiwizacji oraz digitalizacja danych gromadzonych przez oddział.
Zaktualizował: |
|
Data aktualizacji: |
05.08.2016 14:55 |
Załączniki: