Do zakresu działania Oddziału wdrażania Programu Maluch+ należy:
  1. realizacja zadań związanych z udzielaniem wsparcia finansowego na dofinansowanie zadań na podstawie programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+ 2022-2029”, z wyłączeniem kontroli na miejscu realizacji zadań, a w szczególności przez:

    • prowadzenie działań związanych z naborem wniosków o dofinansowanie, w tym weryfikację złożonych wniosków,

    • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie zadań realizowanych w ramach programu,

    • badanie i weryfikację dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków dofinansowania przyznanych beneficjentom w ramach programu,

    • analizę danych przedstawionych w systemie Arachne w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia potencjalnej nieprawidłowości dotyczącej nadużyć finansowych, korupcji, konfliktu interesów oraz podwójnego finansowania w ramach zadań realizowanych przez beneficjentów,

    • analizę danych przedstawionych w systemie Rejestr żłobków oraz wprowadzanie danych do modułu 2 systemu Rejestru żłobków w zakresie zawartych umów z beneficjentami,

    • monitorowanie wywiązywania się beneficjentów z obowiązku corocznej sprawozdawczości z trwałości zrealizowanych zadań,

  2. realizacja zadań związanych z wcześniejszymi edycjami resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 MALUCH+, w tym między innymi: 

    • monitorowanie wywiązywania się beneficjentów z obowiązku corocznej sprawozdawczości z trwałości zrealizowanych zadań,

    • rozpatrywanie wniosków beneficjentów o zmiany w zakresie zrealizowanych zadań zachodzących w okresie trwałości zadań,

    • prowadzenie listy podmiotów wykluczonych z dofinansowania w ramach programu „MALUCH+”,

  3. wypełnianie obowiązków planistycznych i sprawozdawczych dotyczących realizowanych zadań.