Do zakresu działania Oddziału Obsługi Pracodawców należy realizacja zadań określonych w § 22 ust. 2:

1. pkt 1 lit. a regulaminu organizacyjnego, w szczególności przez implementację i optymalizację organizacji obsługi pracodawców zapewniającą maksymalizację efektywności procesu wydawania zezwoleń na pracę (obsługa koordynowana), a także w zakresie spraw w toku wszczętych w trybie obsługi koordynowanej oraz na wniosek pracodawców lokalnych złożony w delegaturach Urzędu przez:

  1. przyjmowanie i rejestrację wniosków o wydanie i przedłużenie zezwolenia na pracę,
  2. prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie rozstrzygnięć w zakresie wydawania i przedłużenia zezwoleń na pracę oraz w zakresie zmiany, sprostowania i uchylenia wydanych zezwoleń,
  3. przygotowywanie zawiadomień do Straży Granicznej o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w postaci sfałszowania dokumentów,
  4. współpracę z właściwymi starostami w sprawach dotyczących sytuacji na lokalnym rynku pracy, w tym kontakt z właściwym powiatowym urzędem pracy w zakresie wydanej przez ten urząd informacji starosty oraz przyjętej oferty pracy oraz ustalanie stawek wynagrodzeń dla poszczególnych zawodów obowiązujących na lokalnym rynku pracy,
  5. obsługę pracodawców w zakresie odbioru wydanych w Wydziale decyzji administracyjnych.

 2. prowadzenia spraw związanych z nadawaniem i stwierdzaniem utraty statusu zakładu pracy chronionej;

 3. analizy półrocznych sprawozdań z zakładów pracy chronionej oraz zakładów aktywności zawodowej pod kątem poziomu zatrudnienia, wskaźników zatrudnienia  oraz liczby osób niepełnosprawnych w poszczególnych grupach niepełnosprawności;

 4. prowadzenia rejestru ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych.