Do zakresu działania Oddziału Obsługi Pracodawców należy :

  1. implementacja i optymalizacja organizacji obsługi pracodawców zapewniającą maksymalizację efektywności procesu wydawania zezwoleń na pracę (obsługa koordynowana), a także w zakresie spraw w toku wszczętych w trybie obsługi koordynowanej oraz na wniosek pracodawców lokalnych złożony w delegaturach Urzędu przez:
    a) przyjmowanie i rejestrację wniosków o wydanie i przedłużenie zezwolenia na pracę,
    b) prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie rozstrzygnięć w zakresie wydawania i przedłużenia zezwoleń na pracę oraz w zakresie zmiany, sprostowania i uchylenia wydanych zezwoleń,
    c) przygotowywanie zawiadomień do Straży Granicznej o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w postaci sfałszowania dokumentów,
    d) współpracę z właściwymi starostami w sprawach dotyczących sytuacji na lokalnym rynku pracy, w tym kontakt z właściwym powiatowym urzędem pracy w zakresie wydanej przez ten urząd informacji starosty oraz przyjętej oferty pracy oraz ustalanie stawek wynagrodzeń dla poszczególnych zawodów obowiązujących na lokalnym rynku pracy,
    e) obsługę pracodawców w zakresie odbioru wydanych w Wydziale decyzji administracyjnych.
  2. współpraca w zakresie spraw w toku wszczętych w trybie obsługi koordynowanej z organami prowadzącymi kontrole w zakresie legalności zatrudniania cudzoziemców w Polsce;
  3. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem i stwierdzaniem utraty statusu zakładu pracy chronionej;
  4. analiza półrocznych sprawozdań z zakładów pracy chronionej oraz zakładów aktywności zawodowej pod kątem poziomu zatrudnienia, wskaźników zatrudnienia oraz liczby osób niepełnosprawnych w poszczególnych grupach niepełnosprawności;
  5. prowadzenia rejestru ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych;