Do zakresu działania Oddziału Zezwoleń na Pracę należy :

1) pkt 1 lit. a regulaminu organizacyjnego oddział realizuje w zakresie spraw w toku

wszczętych poza trybem obsługi koordynowanej przez:

a) przyjmowanie i rejestrację wniosków o wydanie i przedłużenie

zezwolenia na pracę,

b) prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie rozstrzygnięć

w zakresie wydawania i przedłużenia zezwoleń na pracę oraz w zakresie

zmiany, sprostowania i uchylenia wydanych zezwoleń,

c) przygotowywanie zawiadomień do Straży Granicznej o podejrzeniu

popełnienia przestępstwa w postaci sfałszowania dokumentów,

d) współpracę z właściwymi starostami w sprawach dotyczących sytuacji na

lokalnym rynku pracy, w tym kontakt z właściwym powiatowym

urzędem pracy w zakresie wydanej przez ten urząd informacji starosty

oraz przyjętej oferty pracy oraz ustalanie stawek wynagrodzeń dla

poszczególnych zawodów obowiązujących na lokalnym rynku pracy,

e) obsługę pracodawców w zakresie przyjmowania dokumentacji w toku

postępowań administracyjnych prowadzonych w Wydziale.

2) pkt 1 lit. b regulaminu organizacyjnego oddział realizuje w zakresie spraw w toku

wszczętych poza trybem obsługi koordynowanej przez współpracę z organami

prowadzącymi kontrole w zakresie legalności zatrudniania cudzoziemców

w Polsce.