Karta informacyjna

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
WYDZIAŁ KONTROLI
Al. Jerozolimskie 28
00-024 Warszawa
Tel. 22 695 72 00
www.mazowieckie.pl

Nr karty informacyjnej
KI – WK/01

 

Nr wersji: 8

Data wydania:
05 marca 2015 r.

 SPRAWA: Przyjmowanie, rejestrowanie iż załatwianie skarg, wniosków i petycji klientów w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.


PRZEDMIOT SPRAWY:
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Postępowanie skargowe jest jednoinstancyjnym uproszczonym postępowaniem administracyjnym, co oznacza, że nie ma toku instancji ani środków zaskarżenia. W postępowaniu skargowym nie są wydawane rozstrzygnięcia w sprawach indywidualnych,  dla których przepisy prawa przewidują określone procedury rozstrzygnięć spraw w toku instancji administracyjnych lub sądowych.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

Petycje mogą być składane w interesie własnym oraz lokalnej społeczności, w sprawach w sprawach dotyczących zagadnień życia zbiorowego, ze wskazaniem jednocześnie na istniejące problemy oraz na istniejące według wnoszącego możliwości ich rozwiązania.

Opisane poniżej zasady dotyczące skarg i wniosków stosuje się odpowiednio do petycji.


PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267, z późn. zm.) – Dział VIII Skargi i wnioski.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
3. Regulamin Organizacyjny Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie Rozdział IV (§ 69-82).

 


 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą dalekopisu, telefaksu lub telegraficznie, oraz ustnie do protokołu.


Skargi i wnioski pisemne mogą być składane:

 

1. Osobiście:
Punkt przyjmowania korespondencji
00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5,
wejście „B”, pokój 39
tel. 22 695 61 59
lub
w kancelarii  delegatur – placówek  zamiejscowych urzędu,
godziny i dni urzędowania: od poniedziałku do piątku 800-1600.

2. Pocztą:
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Wydział Kontroli
pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa

3. W przypadku możliwości załatwienia sprawy drogą elektroniczną:
e-mail: wk@mazowieckie.pl
elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: bip.mazowieckie.pl, zakładka elektroniczna
skrzynka podawcza,  podzakładka skargi, wnioski, zapytania do urzędu.

4. Skargi i wnioski mogą być wnoszone ustnie do protokołu:
– w Biurze Wojewody w gmachu przy pl. Bankowym 3/5 (adres j.w.),
– w siedzibie Oddziału Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli,
adres: 00-024 Warszawa, Al. Jerozolimskie 28, piętro III, pokój 321,
tel. do kierownika oddziału 22 695 72 18,
godziny i dni urzędowania – poniedziałek 800-1700, od wtorku do piątku 800-1600.


 WYMAGANE DOKUMENTY:

Brak jest prawnie obowiązujących wzorów wniosków i formularzy w zakresie skarg i wniosków załatwianych w trybie przepisów Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Dla wygody klientów Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego umożliwione zostało wniesienie skargi lub wniosku za pomocą opracowanego w urzędzie i dostępnego na stronie internetowej FORMULARZA ZGŁOSZENIA SKARGI LUB WNIOSKU DO MAZOWIECKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO W WARSZAWIE.
Skargi lub wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego
pozostawia się bez rozpoznania. Obowiązek podania ww. danych dotyczy także skarg i wniosków nadsyłanych za pomocą poczty elektronicznej.
W przypadku wniesienia skargi lub wniosku ustnie do protokołu, wymagane jest przedstawienie przez osobę zgłaszającą skargę (wniosek) dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. Protokół podpisują osoba zgłaszająca skargę lub wniosek, z podaniem imienia i nazwiska oraz adresu, oraz przyjmujący zgłoszenie.

Skargi, wnioski i petycje można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Oddział Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli udziela informacji o sprawach zarejestrowanych w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia,
z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
W sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne, skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego. Dane osobowe osób zgłaszających skargi, wnioski i petycje są przetwarzane w Mazowieckim

Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie na zasadach określonych przepisami prawa.


OPŁATY:
Brak.
Wniesienie skargi, wniosku lub petycji oraz ich rozpatrywanie zwolnione jest z opłaty skarbowej.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Załatwienie skargi (wniosku, petycji) w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Jeżeli organ, który otrzymał skargę (wniosek, petycję) nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego, albo wskazać mu właściwy organ.
W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę (wniosek, petycję) zostaje zawiadomiony
o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.


 

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Oddział Skarg i Wniosków
Wydział Kontroli
00-024 Warszawa,
Al. Jerozolimskie 28,
tel. 22 695 72 18, fax. 22 695 72 01

godziny i dni urzędowania – poniedziałek 8:00-17:00, od wtorku do piątku 8:00 -16:00.
W przypadku możliwości załatwienia sprawy drogą elektroniczną e-mail: wk@mazowieckie.pl

elektroniczna platforma usług administracji publicznej dostępna na stronie internetowej: epuap.gov.pl, zakładka sprawy obywatelskie, podzakładka ogólne sprawy urzędu, lista spraw związanych z tym zdarzeniem skargi, wnioski, zapytania do urzędu.