Infolinia paszportowa: 22 695 73 45,
Wejście "B"
E-mail paszport@mazowieckie.pl

 

 

 

Informacje paszportowe:

Poradnik klienta, ogólne informacje paszportowe

Infolinia paszportowa: 22 695 73 45

Sprawdzanie czy paszport jest do odbioru

Zakres działania:

  1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o dokumentach paszportowych w tym w szczególności:
    • weryfikacja przyjętych wniosków paszportowych oraz dystrybucja wystawionych dokumentów paszportowych,
    • wystawianie paszportów tymczasowych,
    • prowadzenie archiwalnych zasobów kartotecznych,
    • współpraca z placówkami konsularnymi RP w sprawach paszportowych,
    • wydawanie opinii urzędom morskim w sprawie książeczek żeglarskich,
    • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania, odmowy wydania, unieważnienia dokumentów paszportowych,
    • prowadzenie ewidencji akt paszportowych stanowiących podstawę odmowy wydania lub unieważnienia dokumentów paszportowych,
    • prowadzenie ewidencji paszportowej,
    • udostępnianie danych z ewidencji paszportowej uprawnionym organom;
  2. Organizacja i nadzór nad wyodrębnionymi referatami, terenowymi punktami paszportowymi, zajmującymi się bezpośrednią obsługą klienta w zakresie przyjmowania wniosków, ich rejestracji w paszportowym systemie obsługi obywatela oraz wydawania dokumentów paszportowych;
  3. Potwierdzanie profilu zaufanego e-PUAP;
  4. Obsługa informatyczna strony internetowej wydziału i umieszczanie informacji o Wydziale w formie elektronicznej;
  5. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem zasobami informatycznymi: Paszportowy System Informacyjny (PSI).

Zakres działania referatów i terenowych punktów paszportowych należy:

  1. Przyjmowanie wniosków paszportowych;
  2. Wydawanie dokumentów paszportowych.