Oddział Spraw Obywatelskich WSO-O

07-400 Ostrołęka, ul. A. Gorbatowa 15

Kierownik:

Halina Szymczyk
Telefon: 29 746 62 70, 29 746 62 72,
Fax: 29 746 62 78,
Pokój: 45,
E-mail: paszporty.ostroleka@mazowieckie.pl

Godziny pracy oddziału:

poniedziałek: 10.00 – 18.00
wtorek, środa, czwartek, piątek: 8.00 – 16.00

Godziny pracy stanowisk obsługujących klienta:

poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek, środa, czwartek, piątek: 8.00 – 15.30

Zakres działania:

  1. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o dokumentach paszportowych:
    • przyjmowanie wniosków paszportowych,
    • weryfikacja przyjętych wniosków paszportowych,
    • wystawianie paszportów tymczasowych,
    • wydawanie dokumentów paszportowych,
    • prowadzenie archiwalnych zasobów kartotecznych,
    • współpraca z placówkami konsularnymi Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach paszportowych,
    • wydawanie opinii urzędom morskim w sprawie książeczek żeglarskich,
    • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania, odmowy wydania, unieważnienia dokumentów paszportowych,
    • prowadzenie ewidencji akt paszportowych stanowiących podstawę odmowy wydania lub unieważnienia dokumentów paszportowych,
    • prowadzenie ewidencji paszportowej,
    • udostępnianie danych z ewidencji paszportowej uprawnionym organom;
  2. Dystrybucja blankietów odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o stanie cywilnym i zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;
  3. Potwierdzanie profilu zaufanego e-PUAP;
  4. Wydawanie dokumentów cudzoziemcom, w sprawach realizowanych przez Wydział Spraw Cudzoziemców;
  5. Przyjmowanie wniosków, związanych z legalizacją pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz zezwoleń na pracę, tj.:
  • Udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy, na pobyt stały i na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
  • Dokonanie wpisu zaproszenia do ewidencji zaproszeń,
  • Wymiana karty pobytu, dokumentów podróży i dokumentów potwierdzających tożsamość cudzoziemców