KARTA INFORMACYJNA

 

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

ul. Krucza 5/11, 00-548 Warszawa

Tel. 22 695 66 01/695 66 02

www.gov.pl/web/uw-mazowiecki

 

Nr karty informacyjnej

 

KI – WSO/01

Nr wersji: 14

Data wydania:

 

26 maja 2020 r.

SPRAWA:

Dokumenty paszportowe

PRZEDMIOT SPRAWY:

Wydanie paszportu lub paszportu tymczasowego   

PODSTAWA PRAWNA:

1. Ustawa o dokumentach paszportowych z dnia 13 lipca 2006 r. (Dz. U. z 2020 r. poz.
617);
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia
2010 r. w sprawie dokumentów paszportowych (Dz. U. poz. 1026 z późn. zm.);
3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 lutego 2010 r. w sprawie opłat za wydanie
dokumentu paszportowego oraz ich zwrotu (Dz. U. poz. 126);
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 lutego 2010 r.
w sprawie ewidencji paszportowych i centralnej ewidencji (Dz. U. poz. 131);
5. Ustawa z dnia 14 czerwca 2000 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.
z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
6. Rozporządzenie Rady (WE) nr 2252/2004 z dnia 13 grudnia 2004 r. w sprawie norm
dotyczących zabezpieczeń i danych biometrycznych w paszportach i dokumentach
podróży wydanych przez państwa członkowskie (Dz. U. EU.L z 2004 r. nr 385 str. 1);
7. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 444/2009 z dnia 6 maja 2009
r. zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 2252/2004 w sprawie norm dotyczących
zabezpieczeń i danych biometrycznych w paszportach i w dokumentach podróży
wydawanych przez państwa członkowskie (Dz. U.UE.L z 2009 nr 142 str. 1).

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Infolinia paszportowa: 22 695 73 88
Oddział Paszportów Wydziału Spraw Obywatelskich
w wyznaczonych punktach obsługi paszportowej:
Referat Paszportów nr 1:
Warszawa, ul. Krucza 5/11
Wejście „C” – składanie wniosków
Wejście „B” – wydawanie dokumentów paszportowych
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 695 73 45
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Referat Paszportów nr 2:
Terenowy Punkt Paszportowy w Urzędzie Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy:
Warszawa, ul. Powstańców Śląskich 70
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 325 40 25
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Urzędzie Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy:
Warszawa, ul. Stefana Żeromskiego 29
Telefon: 22 695 73 88
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Urzędzie Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy:
Warszawa, pl. Czerwca 1976 r. 1
Telefon: 22 695 73 88
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Urzędzie Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy:
Warszawa, ul. J. Słowackiego 6/8
Telefon: 22 695 73 88
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Referat Paszportów nr 3:
Warszawa, ul. Floriańska 10
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 619 49 80
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Urzędzie Dzielnicy Praga Południe
m. st. Warszawy:
Warszawa, ul. Grochowska 274
Telefon: 22 695 73 88
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Referat Paszportów nr 4:
Warszawa, Al. Komisji Edukacji Narodowej 61
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 855 09 75
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Legionowie:
Legionowo, ul. Józefa Piłsudskiego 41
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 774 33 03
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 8.00 – 17.45
wtorek – piątek: 8.00 – 15.45
Terenowy Punkt Paszportowy w Mińsku Mazowieckim:
Mińsk Mazowiecki, ul. Konstytucji 3 Maja 16
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 25 759 87 02
obowiązuje system rezerwacji kolejki:
tel. 25 756 40 50
http://powiatminski.pl/rezerwacja-5-paszporty_zaproszenia_dla_cudzoziemcow.html
Godziny otwarcia:
poniedziałek, wtorek, czwartek: 8.00 – 15.30
środa: 8.00 – 16.30
piątek: 8.00 – 14.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Otwocku:
Otwock, ul. Armii Krajowej 5
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 788 09 09
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.45
wtorek – piątek: 8.00 – 15.15
Terenowy Punkt Paszportowy w Ożarowie Mazowieckim:
Ożarów Mazowiecki, ul. Poznańska 129/133, pok. 12
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 733 73 16
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 9.00 – 16.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Piasecznie:
Piaseczno, ul. Chyliczkowska 14
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 737 11 59, 22 737 11 58 (sekretariat)
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 8.00 – 16.45
wtorek – piątek: 8.00 – 15.40
Terenowy Punkt Paszportowy w Pruszkowie:
Pruszków, ul. Drzymały 30
Telefon: 22 695 73 88
Godziny otwarcia:
poniedziałek, środa: 08.00 – 17.30
wtorek, czwartek: 8.00 – 15.30
piątek: 8.00 – 13.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Wołominie:
Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 787 34 19, 22 776 50 93
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Terenowy Punkt Paszportowy w Łomiankach:
Łomianki, ul. Warszawska 115
Telefon: 22 695 73 88
Fax: 22 76 86 302
Godziny otwarcia:
poniedziałek, czwartek: 10.00 – 18.00
wtorek, środa, piątek: 8.00 – 16.00
Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ciechanowie:
Ciechanów, ul. 17 Stycznia 7
Telefon: 22 695 73 88; 23 671 93 53
Fax: 23 671 93 56
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce:
Ostrołęka, ul. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 15
Telefon: 22 695 73 88; 29 746 62 74, 75
Fax: 29 746 62 78
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Płocku:
Płock, ul. Kolegialna 15, wejście od ul. 1 Maja
Telefon: 22 695 73 88; 24 235 11 15
Fax: 24 235 11 18
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu:
Radom, ul. Stefana Żeromskiego 53
Telefon: 22 695 73 88; 48 362 05 93
Fax: 48 362 06 12
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30
Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Siedlcach:
Siedlce, ul. Piłsudskiego 38
Telefon: 22 695 73 88; 25 644 71 65
Fax: 25 644 82 34
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 10.00 – 17.30
wtorek – piątek: 8.00 – 15.30

WYMAGANE DOKUMENTY:

Informacje ogólne

Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego składa się osobiście, z wyjątkiem następujących przypadków:

  • wniosek o wydanie dokumentu paszportowego osobie małoletniej składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub opiekunów wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców lub ustanowionego przez sąd opiekuna, poświadczoną za zgodność podpisu przez organ paszportowy lub notariusza,
  •  wniosek o wydanie dokumentu paszportowego osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską składają rodzice, a niepozostającej pod władzą rodzicielską składa opiekun ustanowiony przez sąd.

Osoba małoletnia, która ukończyła 5 lat oraz osoba ubezwłasnowolniona całkowicie musi być obecna przy składaniu dla niej wniosku o wydanie dokumentu paszportowego.

Odbiór dokumentu paszportowego następuje osobiście, z wyjątkiem osoby małoletniej
i ubezwłasnowolnionej całkowicie, dla których odbioru może dokonać jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów.

Dokumenty dla osoby pełnoletniej:

  • wniosek o wydanie dokumentu paszportowego (do pobrania w punktach paszportowych) – wypełniony czytelnie, literami drukowanymi, podpisany przez osobę ubiegającą się o wydanie dokumentu paszportowego. Podpis pod fotografią nie może dotykać linii ramki;
  • ważny dokument paszportowy lub w przypadku jego nieposiadania (utraty lub zniszczenia) ważny dowód osobisty – jako dokument potwierdzający tożsamość
    i obywatelstwo polskie – do wglądu;
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty paszportowej na konto Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie;
  • dokument uprawniający do wniesienia opłaty ulgowej, np. legitymacja studenta, legitymacja emeryta/rencisty;
  • kolorowa fotografia paszportowa o wymiarach 35x45 mm, wykonana w ciągu ostatnich 6 miesięcy na jednolitym jasnym tle, odwzorowująca naturalny kolor skóry, mająca dobrą ostrość oraz pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, a także twarz od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii. Fotografia ma przedstawiać osobę w pozycji frontalnej bez nakrycia głowy
    i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami

 wyjątki:

  • fotografia przedstawiająca osobę w okularach z ciemnymi szkłami – jedynie osoby z wadami wzroku (wymagane orzeczenie o niepełnosprawności z uwagi na nabytą lub wrodzoną wadę wzroku),
  • fotografia przedstawiająca osobę w nakryciu głowy, które nie zakrywa ani nie zniekształca owalu twarzy – jedynie osoby noszące nakrycie głowy zgodnie
    z zasadami swojego wyznania (wymagane zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Polsce),
  • osoba, która posiada orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, a także osoba, której stan zdrowia nie pozwala na wykonanie fotografii zgodnej
    z wymienionymi powyżej wymogami w zakresie wizerunku osoby, może złożyć fotografię o wymiarach 35x45 mm, wykonaną w ciągu ostatnich 6 miesięcy na jednolitym jasnym tle, odwzorowująca naturalny kolor skóry, mającą dobrą ostrość oraz pokazującą twarz od wierzchołka głowy  do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, fotografia ma przedstawiać osobę w pozycji frontalnej;
  • odpis skrócony lub zupełny polskiego aktu małżeństwa – w przypadku ubiegania się
    o dokument każdorazowo po zmianie nazwiska w wyniku zawarcia małżeństwa za granicą;
  • W przypadku wątpliwości co do tożsamości i obywatelstwa osoby ubiegającej się
    o dokument paszportowy oraz w przypadku rozbieżności w danych, organ ma prawo żądać
    przedłożenia dodatkowych dokumentów, w szczególności odpisów polskich aktów stanu
    cywilnego, ważnego zagranicznego dokumentu tożsamości lub dokumentu potwierdzającego
    posiadanie obywatelstwa polskiego, wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia
    2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim (Dz. U. z 2020 r. poz. 347).

 

Dokumenty dla osoby małoletniej:

  • wniosek o wydanie dokumentu paszportowego (do pobrania w punktach paszportowych) – wypełniony czytelnie, literami drukowanymi, podpisany przez rodziców (opiekunów) małoletniego. Niezbędny jest numer ewidencyjny (PESEL) małoletniego. Podpis posiadacza dokumentu paszportowego w ramce pod zdjęciem składają małoletni, którzy ukończyli 13 lat. Podpis nie może dotykać linii ramki;
  • kolorowa fotografia paszportowa o wymiarach 35x45 mm, wykonana w ciągu ostatnich 6 miesięcy na jednolitym jasnym tle, odwzorowująca naturalny kolor skóry, mająca dobrą ostrość oraz pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, a także twarz od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii. Fotografia ma przedstawiać osobę w pozycji frontalnej bez nakrycia głowy
    i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami

        wyjątki:

  • fotografia przedstawiająca osobę w okularach z ciemnymi szkłami – jedynie osoby z wadami wzroku (wymagane orzeczenie o niepełnosprawności z uwagi na nabytą lub wrodzoną wadę wzroku),
  • fotografia przedstawiająca osobę w nakryciu głowy, które nie zakrywa ani nie zniekształca owalu twarzy – jedynie osoby noszące nakrycie głowy zgodnie
    z zasadami swojego wyznania (wymagane zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Polsce),
  • dla dziecka do 5. roku życia i osoby, która posiada orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, a także osoby, której stan zdrowia nie pozwala na wykonanie fotografii zgodnej z wymienionymi powyżej wymogami w zakresie wizerunku osoby, można złożyć fotografię o wymiarach 35x45 mm, wykonaną w ciągu ostatnich 6 miesięcy na jednolitym jasnym tle, odwzorowująca naturalny kolor skóry, mającą dobrą ostrość oraz pokazującą twarz od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, fotografia ma przedstawiać osobę w
    pozycji frontalnej.
  • dotychczas posiadany dokument paszportowy małoletniego – do wglądu;
  • ważny dowód osobisty małoletniego, jeżeli posiada
  • pisemna zgoda obojga rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów prawnych na wydanie małoletniemu dokumentu paszportowego (obecność obydwojga rodziców lub opiekunów z ważnymi dowodami osobistymi lub ważnymi dokumentami paszportowymi; opiekunowie prawni przedkładają zaświadczenie o ustanowieniu opieki prawnej):
      • w przypadku pozbawienia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej jednego
        z rodziców - prawomocne orzeczenie sądu,
      • w przypadku braku zgodności stanowisk rodziców lub niemożności uzyskania zgody jednego z nich – orzeczenie sądu wyrażające zgodę na wydanie dokumentu paszportowego małoletniemu  (orzeczenie na podstawie, którego wystawiono już dokument paszportowy, nie może zostać wykorzystane ponownie przy ubieganiu się o wydanie kolejnego paszportu),
      • w przypadku niemożności osobistego przybycia jednego z rodziców - pisemna zgoda na wydanie dokumentu paszportowego małoletniemu, poświadczona przez organ paszportowy (inny wojewoda lub konsul za granicą) lub notariusza
        (w przypadku notariusza za granicą wymagane jest opatrzenie dokumentu klauzulą apostille i załączenie tłumaczenia przysięgłego dokumentu). Oświadczenie rodzica powinno zawierać sformułowanie: wyrażam zgodę na wydanie dokumentu paszportowego mojemu dziecku... (imiona i nazwisko dziecka, data i miejsce urodzenia dziecka) – w przypadku niemożności osobistego przybycia jednego z rodziców,
      • w przypadku nieustalonego ojcostwa małoletniego - aktualny odpis zupełny aktu urodzenia małoletniego,
      • w przypadku zgonu jednego z rodziców - akt zgonu rodzica; 
      • oryginał dowodu uiszczenia opłaty paszportowej wniesionej na konto Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie;
      • w sytuacji korzystania z ulgi dla członków rodzin wielodzietnych, posiadających Kartę
        Dużej Rodziny – ważna Karta Dużej Rodziny małoletniego.
    • W przypadku wątpliwości co do tożsamości i obywatelstwa osoby ubiegającej się
      o dokument paszportowy oraz w przypadku rozbieżności w danych, organ ma prawo żądać
      przedłożenia dodatkowych dokumentów, w szczególności odpisów polskich aktów stanu
      cywilnego, ważnego zagranicznego dokumentu tożsamości lub dokumentu potwierdzającego
      posiadanie obywatelstwa polskiego, wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia
      2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim (Dz. U. z 2020 r. poz. 347).

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wydanie dokumentu paszportowego.

Powiadomienia – składający wniosek o wydanie paszportu może skorzystać z usługi
powiadomienia sms-em lub e-mailem o gotowości paszportu do odbioru.

Odbiór dokumentu paszportowego następuje osobiście, z wyjątkiem osoby małoletniej
i ubezwłasnowolnionej całkowicie, dla których odbioru może dokonać jeden z rodziców
lub ustanowionych przez sąd opiekunów.

OPŁATY :

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Biuro Finansów Urzędu
pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa

83 1010 1010 0137 1022 3100 0000

z dopiskiem w tytule: opłata paszportowa dla… imię i nazwisko osoby ubiegającej się o paszport, np. „opłata paszportowa dla Jana Kowalskiego”

 

Istnieje możliwość uiszczenia opłaty paszportowej w niektórych punktach paszportowych:

► w Referacie Paszportów nr 1 w Warszawie, ul. Krucza 5/11 - wejście „B” w funkcjonującej na terenie urzędu agencji finansowej po pobraniu opłaty manipulacyjnej

Godziny pracy:

poniedziałek: 10.00 – 17.30

wtorek-piątek 8.00 – 15.30


► w Referacie Paszportów nr 3 w Warszawie, ul. Floriańska 10 – w funkcjonującej na terenie urzędu agencji finansowej po pobraniu opłaty manipulacyjnej

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 17.30

wtorek-piątek 8.00 – 15.30

 

►  w Referacie Paszportów nr 4 w Warszawie, Al. Komisji Edukacji Narodowej 61 – w kasie urzędu dzielnicy (Wydział Obsługi Mieszkańców - parter), po pobraniu numerka „F”

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w Urzędzie Dzielnicy Praga Południe m. st. Warszawy w Warszawie, ul. Grochowska 274 – w kasie urzędu dzielnicy

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

 

►  dla klientów Terenowego Punktu Paszportowego w Urzędzie Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy, 02-495 Warszawa, pl. Czerwca 1976 r. 1 – w kasie urzędu dzielnicy, (parter)

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w Urzędzie Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy w Warszawie, ul. Słowackiego 6/8 – w kasie urzędu dzielnicy

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00


 

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w Urzędzie Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy w Warszawie, ul. Powstańców Śląskich 70 – w kasie urzędu dzielnicy: parter – po pobraniu numerka "J", I piętro – po pobraniu numerka "K"

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w Urzędzie Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy w Warszawie, ul. Stefana Żeromskiego 29 – w kasie urzędu dzielnicy

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w Urzędzie Miasta Legionowo, ul. Józefa Piłsudskiego 41 – w kasie urzędu miasta

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w starostwie Powiatu Warszawskiego Zachodniego w Ożarowie Mazowieckim, ul. Poznańska 129/133, pok. 20 – w kasie urzędu

Godziny pracy:

poniedziałek: 8.00 – 17.00

wtorek – piątek: 8.00 – 15.00

 

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w starostwie Powiatu Wołomińskiego w Wołominie, ul. Prądzyńskiego 3 – w kasie urzędu, wejście A,

Godziny pracy:

poniedziałek: 11:00-17:00 (przerwa 15:00-16:00)

wtorek - piątek: 9:00-15:30 (przerwa 13:00-14:00)

 

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w starostwie Powiatu Pruszkowskiego w Pruszkowie, ul. Drzymały 30 – w kasie urzędu, sala "B" Wydziału Obsługi Mieszkańców

Godziny pracy:

 poniedziałek: 8.00 – 18.00

wtorek - piątek: 8.00 – 16.00

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w starostwie Powiatu Piaseczyńskiego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14 – płatność kartą płatniczą

Godziny pracy:

w godzinach otwarcia Punktu Paszportowego

► w Terenowym Punkcie Paszportowym w Łomiankach w Urzędzie Miasta Łomianki - płatność karta płatniczą bezpośrednio w Punkcie Paszportowym

Godziny pracy:

w godzinach pracy Punktu Paszportowego

 

W przypadku osób pełnoletnich

► Opłata za wydanie paszportu – 140,00 zł (należy sprawdzić uprawnienia do ulgi)
 ► bez opłaty - osoby, które w dniu złożenia wniosku mają ukończone 70
lat

► Ulgowa opłata za wydanie paszportu – 70 zł (przysługuje po udokumentowaniu):

  • emerytom, rencistom, osobom niepełnosprawnym, a także współmałżonkom tych osób pozostającym na ich wyłącznym utrzymaniu,
  • osobom przebywającym w domach pomocy społecznej lub w zakładach opiekuńczych albo korzystającym z pomocy społecznej w formie zasiłków stałych,
  • kombatantom i innym osobom, do których stosuje się przepisy ustawy o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
  • uczniom i studentom,
  • rodzicom i małżonkom rodziców, członkom rodzin wielodzietnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny posiadającym ważną Kartę Dużej Rodziny
• Ulgowa opłata za wydanie paszportu – 35 zł przysługuje dorosłym dzieciom rodzin
wielodzietnych, legitymującym się ważną ogólnopolską Kartą Dużej Rodziny

W razie zbiegu tytułów uprawniających do ulgi w opłacie za wydanie paszportu przysługuje
tylko jedna ulga w opłacie.
• Opłata za wydanie paszportu tymczasowego – 30 zł.
• Opłatę za wydanie nowego paszportu przed upływem terminu ważności dotychczas
posiadanego paszportu podwyższa się o 200% w stosunku do opłaty za wydanie
paszportu obowiązującej wnioskodawcę w dniu złożenia wniosku o nowy paszport,
jeżeli paszport został utracony lub zniszczony z przyczyn zawinionych przez jego
posiadacza.

 Nie pobiera się opłaty za wydanie paszportu (po udokumentowaniu) od:
• osób, które w dniu złożenia wniosku mają ukończone 70 lat,
• osób przebywających w domach opieki społecznej lub zakładach opiekuńczych albo
korzystających z pomocy społecznej w formie zasiłków stałych, jeżeli ich wyjazd za
granicę następuje w celu długotrwałego leczenia lub w związku
z koniecznością poddania się operacji,
• osób, które złożyły wniosek o wymianę paszportu z powodu jego wady technicznej,
• żołnierzy wyznaczonych do pełnienia służby poza granicami państwa,
z wyjątkiem żołnierzy zawodowych.

 Opłatę za wydanie paszportu obniża się w przypadku wydania nowego paszportu
przed upływem terminu ważności dotychczas posiadanego paszportu na skutek
wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
•zmiany lub konieczności sprostowania danych podlegających wpisowi do paszportu,
tj. nazwiska, imienia (imion), daty i miejsca urodzenia, płci, numeru PESEL,
•zmiany wyglądu osoby posiadającej paszport, mogącej utrudnić ustalenie jej
tożsamości,
•braku w dotychczas posiadanym paszporcie miejsca na umieszczenie w nim wiz lub
stempli poświadczających przekroczenia granicy.
Wysokość obniżonej opłaty ustala się, odejmując od opłaty obowiązującej w dniu złożenia
wniosku o nowy paszport jedną dziesiątą część opłaty za każdy pełny rok pozostający do
upływu ważności dotychczas posiadanego paszportu.

Opłaty za wydanie dokumentu paszportowego dla osób małoletnich
• 15 zł – opłata z ulgą 75% za wydanie paszportu dla dzieci do 13 roku życia, członków
rodzin wielodzietnych, posiadających ważną ogólnopolską Kartę Dużej Rodziny (po
okazaniu ważnej Karty Dużej Rodziny małoletniego).
• 30 zł – opłata z ulgą 50 % za wydanie paszportu dla dzieci, które w dniu złożenia
wniosku paszportowego nie ukończyły 13 roku życia.
• 60 zł – pełna opłata paszportowa dla dzieci, które w dniu złożenia wniosku
paszportowego nie ukończyły 13 roku życia.
• 70 zł – opłata z ulgą 50 % za wydanie paszportu dla osób małoletnich, które w dniu
złożenia wniosku paszportowego ukończyły 13 lat, a nie ukończyły 18 roku życia.
• 35 zł – opłata z ulgą 75% za wydanie paszportu dla dzieci, które w dniu złożenia
wniosku paszportowego ukończyły 13 lat, a nie ukończyły 18 roku życia, członków
rodzin wielodzietnych, posiadających ogólnopolską ważną Kartę Dużej Rodziny (po
okazaniu ważnej Karty Dużej Rodziny małoletniego).
• 140 zł – pełna opłata za wydanie paszportu dla osób małoletnich, które w dniu złożenia
wniosku paszportowego ukończyły 13 lat, a nie ukończyły 18 roku życia.
• opłata za wydanie paszportu tymczasowego (brak zwolnień i ulg) – 30 zł.
Uprawnienia:
• 50% ulga w opłacie za wydanie paszportu dla osób małoletnich przysługuje:
•osobom małoletnim do czasu podjęcia ustawowo określonego obowiązku szkolnego,
uczniom i studentom,
•osobom niepełnosprawnym,
•osobom przebywającym w domach pomocy społecznej lub w zakładach opiekuńczych,
•osobom korzystającym z pomocy społecznej w formie zasiłków stałych.
• 75% ulga w opłacie za wydanie paszportu dla osób małoletnich przysługuje dzieciom
z rodzin wielodzietnych, posiadającym ważną ogólnopolską Kartę Dużej Rodziny (po
okazaniu Karty Dużej Rodziny).

W razie zbiegu tytułów uprawniających do ulgi w opłacie za wydanie paszportu przysługuje
tylko jedna ulga w opłacie.
 
Opłatę za wydanie nowego paszportu przed upływem terminu ważności dotychczas
posiadanego paszportu podwyższa się o 200% w stosunku do opłaty za wydanie
paszportu obowiązującej wnioskodawcę w dniu złożenia wniosku o nowy paszport,
jeżeli paszport został utracony lub zniszczony z przyczyn zawinionych przez jego
posiadacza.

Nie pobiera się opłaty za paszport (po udokumentowaniu) od:
•osób przebywających w domach opieki społecznej lub zakładach opiekuńczych albo
korzystających z pomocy społecznej w formie zasiłków stałych, jeżeli ich wyjazd za
granicę następuje w celu długotrwałego leczenia lub w związku
z koniecznością poddania się operacji,
• osób, które złożyły wniosek o wymianę paszportu z powodu jego wady technicznej.
• Opłatę za wydanie paszportu obniża się w przypadku wydania nowego paszportu
przed upływem terminu ważności dotychczas posiadanego paszportu na skutek
wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
•miany lub konieczności sprostowania danych podlegających wpisowi do paszportu, tj.
nazwiska, imienia (imion), daty i miejsca urodzenia, płci, numeru PESEL,
•zmiany wyglądu osoby posiadającej paszport, mogącej utrudnić ustalenie jej
tożsamości,
•braku w dotychczas posiadanym paszporcie miejsca na umieszczenie w nim wiz lub
stempli poświadczających przekroczenia granicy.
Wysokość obniżonej opłaty ustala się, odejmując od opłaty obowiązującej w dniu złożenia
wniosku o nowy paszport jedną dziesiątą część opłaty za każdy pełny rok pozostający do
upływu ważności dotychczas posiadanego paszportu – w przypadku paszportu z terminem
ważności 10 lat lub jedną piątą – w przypadku wydania paszportu z terminem ważności 5 lat.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Czas oczekiwania na paszport wynosi do miesiąca.

Czas oczekiwania na paszport tymczasowy wynosi do 2 tygodni.

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Poniższe godziny pracy nie są godzinami pracy punktów obsługi paszportowej

Wydział Spraw Obywatelskich

   Oddział Paszportów

00-548 Warszawa, ul. Krucza 5/11

Telefon: 22 695 73 02

E-mail: paszport@mazowieckie.pl

Godziny pracy:

poniedziałek – piątek: 8.00 – 16.00

 

Oddział Spraw Obywatelskich w Delegaturze

Placówce Zamiejscowej w Ciechanowie

06-400 Ciechanów, ul. 17 Stycznia 7

E-mail: paszporty.ciechanow@mazowieckie.pl

Godziny pracy:

poniedziałek: 10.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

Oddział Spraw Obywatelskich w Delegaturze

Placówce Zamiejscowej w Ostrołęce

07-410 Ostrołęka, ul. Gorbatowa 15

E-mail: paszporty.ostroleka@mazowieckie.pl

Godziny pracy:

poniedziałek: 10.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

Oddział Spraw Obywatelskich w Delegaturze

Placówce Zamiejscowej w Płocku

09-402 Płock, ul. 3 Maja 16

E-mail: paszporty.plock@mazowieckie.pl

Godziny pracy:

poniedziałek: 10.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

Oddział Spraw Obywatelskich w Delegaturze

Placówce Zamiejscowej w Radomiu

26-600 Radom, ul. Żeromskiego 53

E-mail: paszporty.radom@mazowieckie.pl

Godziny pracy:

poniedziałek: 10.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

 

Oddział Spraw Obywatelskich w Delegaturze

Placówce Zamiejscowej w Siedlcach

08 - 110 Siedlce, ul. Piłsudskiego 38

E-mail: paszporty.siedlce@mazowieckie.pl

Godziny pracy:

poniedziałek: 10.00 – 18.00

wtorek – piątek: 8.00 – 16.00

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie od decyzji wojewody wnosi się do ministra właściwego do spraw wewnętrznych za pośrednictwem wojewody (adres - Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa) w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.

INFORMACJE DODATKOWE:

Paszport jest ważny przez okres 10 lat od daty jego wydania, zaś wydany dziecku, które nie
ukończyło 13 roku życia jest ważny 5 lat od daty jego wydania.
Paszport tymczasowy jest ważny przez okres w nim wskazany, nie dłużej jednak niż przez 12
miesięcy od jego wydania.
Paszportowy Portal Informacyjny umożliwia sprawdzenie stanu realizacji wniosku
paszportowego
https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/sprawdz-czy-twoj-paszport-jest-gotowy
PASZPORT TYMCZASOWY
• W paszportach tymczasowych nie zamieszcza się danych biometrycznych.
Paszporty tymczasowe w kraju wydaje się:
• osobom przebywającym czasowo w Rzeczypospolitej Polskiej na powrót do miejsca
stałego pobytu,
• w udokumentowanych nagłych przypadkach związanych z chorobą lub pogrzebem
członka rodziny,
• osobom przebywającym w Rzeczypospolitej Polskiej, w udokumentowanych nagłych
przypadkach związanych z prowadzoną działalnością zawodową,
• osobom, od których pobranie odcisków palców jest fizycznie niemożliwe,
a przeszkoda ta ma charakter czasowy.
WYMIANA PASZPORTU
• W przypadku zmiany lub konieczności sprostowania danych zamieszczonych
w dokumencie paszportowym (nazwiska, imion, daty i miejsca urodzenia, płci, numeru
PESEL), osoba posiadająca ważny dokument paszportowy jest zobowiązana wystąpić o
jego wymianę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia
doręczenia ostatecznej decyzji administracyjnej lub prawomocnego orzeczenia sądu
stwierdzającego zmianę albo sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę
nazwiska, a w przypadku małżeństwa zawartego przed konsulem lub organem
zagranicznym – od dnia doręczenia odpisu aktu małżeństwa.

Dokument paszportowy traci ważność po upływie 60 dni od dnia doręczenia ostatecznej
decyzji administracyjnej lub prawomocnego orzeczenia sądu stwierdzającego zmianę danych
zamieszczonych w paszporcie, tj. nazwiska, imienia (imion), daty i miejsca urodzenia, płci,
numeru PESEL, albo sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska,
a w przypadku małżeństwa zawartego przed konsulem lub organem zagranicznym – od dnia
doręczenia odpisu aktu małżeństwa. W przypadku obywateli polskich przebywających za
granicą termin, o którym mowa wyżej, wynosi 4 miesiące.

ZGŁOSZENIE UTRATY I ZNISZCZENIA WAŻNEGO DOKUMENTU
PASZPORTOWEGO
• Osoba, która utraciła dokument paszportowy lub której dokument paszportowy uległ
zniszczeniu, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym organ paszportowy, który
dokument wydał lub organ paszportowy właściwy ze względu na miejsce pobytu tej
osoby (art. 36 ust. 1 ustawy o dokumentach paszportowych).
• Odnaleziony dokument paszportowy nie podlega zwrotowi osobie, której został
uprzednio wydany. Osoba, która znalazła dokument paszportowy innej osoby, jest
obowiązana do przekazania tego dokumentu do najbliższego organu paszportowego,
policji lub innego organu administracji publicznej (art. 36 ust. 2 i 3 ustawy
o dokumentach paszportowych).
Dokument paszportowy traci ważność z dniem zawiadomienia o jego utracie, zniszczeniu
lub znalezieniu.
DRUGI PASZPORT
Ustawa przewiduje możliwość wydania tej samej osobie drugiego paszportu w wyjątkowych
sytuacjach, w szczególności uzasadnionych:
• względami ochrony życia i zdrowia tej osoby,
• poważnymi trudnościami w prowadzeniu przez nią działalności humanitarnej,
• posiadaniem w paszporcie wiz lub pieczęci potwierdzających przekraczanie granicy
państw lub pobyt na ich terytorium, co uniemożliwia lub znacznie utrudnia wjazd na
terytorium innego państwa,
• względami bezpieczeństwa państwa.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych, w drodze decyzji administracyjnej, wyraża zgodę
lub odmawia wyrażenia zgody na wydanie obywatelowi drugiego paszportu. Osoba, która
otrzymała decyzję ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wyrażającą zgodę na
wydanie drugiego paszportu, składa wniosek o jego wydanie do ministra właściwego do spraw
wewnętrznych albo do wybranego przez siebie wojewody, a za granicą do konsula.
Złożenie wniosku powinno nastąpić przed upływem 3 miesięcy od daty wydania decyzji.

ZAŁĄCZNIKI / FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA:

UWAGA: Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego nie może być wydrukowany ze strony internetowej. Należy go wypełnić na oryginalnym druku dostępnym w punktach obsługi.