Zadania Oddziału:

  1. obsługa sekretariatu wydziału;
  2. obsługa kancelaryjno-biurowa;
  3. zapewnianie sprawności obiegu korespondencji przychodzącej i wychodzącej oraz sprawnego obiegu informacji wewnątrz wydziałowej;
  4. koordynacja zadań związanych z obsługą systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją;
  5. prowadzenie rejestrów skarg i wniosków wpływających do wydziału;
  6. prowadzenie wydziałowego rejestru interwencji i interpelacji posłów i radnych oraz rejestru pism opatrzonych klauzulą „zastrzeżone”;
  7. prowadzenie ewidencji delegacji służbowych i ewidencji składników mienia wydziału;
  8. organizacja spotkań i konferencji prowadzonych przez Dyrektora, w szczególności Forum Cudzoziemców przy Wojewodzie, w zakresie kompetencji wydziału;
  9. prowadzenie spraw z zakresu planowania środków na dofinansowanie zadań realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji samorządowej;
  10. obsługa projektów dofinansowywanych ze środków europejskich prowadzonych w wydziale;
  11. prowadzenie spraw organizacyjnych i pracowniczych w zakresie należącym do wydziału;
  12. przygotowywanie zestawień wyników badania poziomu zadowolenia klienta na podstawie materiałów wstępnych przekazanych przez komórki organizacyjne wydziału;
  13. rejestracja w Systemie Informatycznym Pobyt oraz innych systemach, wniosków w sprawach wpływających z Ogólnomiejskiego Punktu Obsługi Mieszkańców, dostarczonych z delegatur Urzędu oraz wpływających pocztą;
  14. dokonywanie rejestracji w systemie elektronicznym i papierowym korespondencji przychodzącej do wydziału oraz wychodzącej z wydziału, zarówno na zewnątrz Urzędu, jak i do innych komórek organizacyjnych Urzędu;
  15. przygotowywanie korespondencji wytwarzanej w wydziale do wysyłki oraz dokonywanie wysyłki, w tym frankowanie przesyłek;
  16. segregowanie i rozdzielanie korespondencji przychodzącej do poszczególnych oddziałów w wydziale;
  17. spedycja korespondencji wydziału, w tym wykonywanie zadań związanych z transportem i dystrybucją korespondencji wydziału;
  18. udzielanie informacji z zakresu działania wydziału.
  19. prowadzenie podręcznego katalogu akt w sprawach z zakresu Oddziału Legalizacji Pobytu I, Oddziału Legalizacji Pobytu II, Oddziału Legalizacji Pobytu i Pracy.