KARTA INFORMACYJNA

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
W WARSZAWIE
WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Tel. 22 695 60 86
www.gov.pl/web/uw-mazowiecki

Nr karty informacyjnej
KI – WI/08
Nr wersji: 10

Data wydania:

17 czerwiec 2020 r.

SPRAWA: 

Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.

PRZEDMIOT SPRAWY:

Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.

PODSTAWA PRAWNA:

1) Art. 71 w powiązaniu z art. 82 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane
    (Dz. U. z 2019r. poz.1186 ze zm.).

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

1. Osobiście:

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Punkt Obsługi Klienta
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
wejście F (od al. Solidarności), pokój 1
godziny i dni urzędowania:
poniedziałek – piątek: 08.00 – 16.00

2. Pocztą na adres:

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Wydział Infrastruktury
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa

WYMAGANE DOKUMENTY:
W zgłoszeniu należy określić dotychczasowy i zamierzony sposób użytkowania obiektu
budowlanego lub jego części.
Do zgłoszenia należy dołączyć:

1) opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic
nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej
i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której
zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania;
2) zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego
oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami
i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo
budowlane, tj. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością
na cele budowlane;
4) zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego
sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego albo ostateczną decyzję o warunkach zabudowy
i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego;
5) w przypadku zmiany sposobu użytkowania, o której mowa w art. 71 ust. 1 pkt 2 ustawy
Prawo budowlane – ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadająca
uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności;
6) w zależności od potrzeb – pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi
przepisami.

WAŻNE:

Wszystkie dokumenty załączone do wniosku powinny być złożone w oryginale bądź
poświadczone zgodnie z zasadą określoną w art. 76 i 76a ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz.U. z 2020r., poz. 256).
Jeżeli inwestor działa poprzez pełnomocnika/ów do wniosku należy dołączyć wszystkie
pełnomocnictwa, z których wynika umocowanie do określonych czynności. Pełnomocnictwa
powinny być złożone w oryginale lub urzędowo poświadczone.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Milcząca zgoda organu lub decyzja administracyjna o wniesienie sprzeciwu.

OPŁATY:

75% opłaty pozwolenia na budowę określonego w zgłoszeniu obiektu budowlanego.

Opłaty wnosi się na konto:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do 30 dni – od daty złożenia kompletnego wniosku wydania decyzji o sprzeciwie.

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:


Wydział Infrastruktury
Oddział Specjalistycznej Administracji Architektoniczno-Budowlanej
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
tel. 22 695 60 89
e-mail: winfrastruktury@mazowieckie.pl
godziny i dni przyjęć klientów:
poniedziałek: 13:00 – 16:00
czwartek: 08:00 – 12:00

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji o wniesieniu sprzeciwu przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru
Budowlanego (ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa). Odwołanie wnosi się za pośrednictwem
Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

INFORMACJE DODATKOWE:

Brak.



Załączniki:

oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomościa na cele budowlane