Karta informacyjna

 

 

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Tel. 22 695 60 86
www.mazowieckie.pl  

                                                              

  

 

Nr karty informacyjnej
KI – WI/5

 

 

Nr wersji: 7

 

 

Data wydania:
27 lutego 2015 r.

 

 

SPRAWA: 
Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

 

 

PRZEDMIOT SPRAWY:
Wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek właściwego zarządcy drogi.

 

 

PODSTAWA PRAWNA:
Art. 11a, art. 11f, art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 193 poz. 1194 ze zm.).

 

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Punkt przyjmowania korespondencji
00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5, wejście "B", pokój 39
tel. 22 695 61 59
godziny i dni urzędowania: pon. - pt. 8:00 - 16:00

 

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

Do wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej należy dołączyć:

  1. Mapę w skali co najmniej 1:5 000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  2. Analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  3. Mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  4. Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  5. Cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.7)), aktualnym na dzień opracowania projektu;
  6. Pozwolenie, o którym mowa w art. 23 i 23a ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1502, z późn. zm.8)), jeżeli jest ono wymagane;
  7. W przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, postanowienie o uzgodnieniu z organem administracji architektoniczno-budowlanej, o którym mowa w art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, projektowanych rozwiązań w zakresie:
    • linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych, 
    • przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granice terenu zamkniętego, portów morskich i przystani morskich, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego;
  8. Opinie:
    • ministra właściwego do spraw zdrowia – w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
    • dyrektora właściwego urzędu morskiego – w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
    • właściwego organu nadzoru górniczego – w odniesieniu do terenów górniczych,
    • dyrektora właściwego regionalnego zarządu gospodarki wodnej – w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach bezpośredniego zagrożenia powodzią,
    • dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
    • właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków – w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
    • właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej – w odniesieniu do linii kolejowej,
    • innych organów wymaganych przepisami szczególnymi,
    • wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne.
    • Wszystkie załączone do wniosku dokumenty winny być w oryginale bądź poświadczone zgodnie z zasadą określoną w art. 76 i 76a k.p.a.;
    • Jeżeli zamiarem inwestora jest działanie poprzez pełnomocnika/ów wówczas do wniosku należy dołączyć wszystkie pełnomocnictwa, z których wynika umocowanie do określonych czynności, w oryginale lub urzędowo poświadczone.

 

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Decyzja administracyjna.

 

 

OPŁATY:
Brak.

 

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 90 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

 

 

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Wydział Infrastruktury
Oddział Inwestycji Drogowych
00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5, tel. 22 695 66 46
e-mail: winfrastruktury@mazowieckie.pl
godziny i dni urzędowania: pon. 13:00 - 16:00, śr. i pt. 8:00 - 12:00

 

 

TRYB ODWOŁAWCZY:
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

 

 

INFORMACJE DODATKOWE
Brak.