KARTA INFORMACYJNA

 

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
WYDZIAŁ ZDROWIA
Adres:    Plac Bankowy 3/5

                                             00-950 Warszawa

Tel.     695 69 00

www.mazowieckie.pl

Nr karty informacyjnej

 

KI – symbol wydziału/00

Nr wersji: 3

 

Data wydania:

 

03.03.2015

SPRAWA:

 

Prowadzenie rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą

 

 

PRZEDMIOT SPRAWY:

 

Dokonanie wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

                                         

PODSTAWA PRAWNA:

Art. 100 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013r.,poz. 217 z późn. zm.)

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

 

W przypadku możliwości załatwienia sprawy drogą elektroniczną – https://rpwdl.csioz.gov.pl/
godziny i dni urzędowania – poniedziałek-piątek 8.00-16.00

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek wraz z załączonymi dokumentami składanymi elektronicznie:

  1. decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej potwierdzającą spełnianie warunków wykonywania działalności leczniczej
  2. dokumentami ubezpieczenia potwierdzającymi zawarcie umowy ubezpieczenia wystawione przez ubezpieczyciela
  3. opłata za dokonanie wpisu

 

 

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Po weryfikacji pod względem kompletności i prawidłowości miejsca złożenia wniosku, uprawniony pracownik przekazuje wniosek w wersji elektronicznej kierownikowi, który dokonuje akceptacji wpisu do Rejestru poprzez aplikację RPWDL na podstawie posiadanego upoważnienia oraz podpisuje wniosek podpisem kwalifikowanym.

Po podpisaniu przez kierownika, pracownik przekazuje wnioskodawcy, na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku, informację o wydaniu zaświadczenia.

W przypadku niekompletnego wniosku pracownik, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku, przygotowuje pismo dotyczące występujących we wniosku braków, które jest podpisywane przez kierownika podpisem kwalifikowanym na podstawie posiadanego upoważnienia. Jeżeli pismo wysłane drogą elektroniczną nie zostanie odebrane w ciągu 7 dni, pracownik przygotowuje pismo o tej samej treści w wersji papierowej, które jest wysyłane pocztą tradycyjną.

Po uzupełnieniu dokumentów dokonywany jest wpis w aplikacji RPWDL.

Jeśli wniosek został złożony do niewłaściwego organu, wniosek w aplikacji RPWDL  zwracany jest wnioskodawcy z informacją o organie właściwym do załatwienia wniosku.

OPŁATY :

Na podstawie art. 105 ustawy o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013r.,poz. 217 z późn. zm.)  wpis do rejestru podlega opłacie wynoszącej w przypadku podmiotów leczniczych:

  1. 10% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru, zaokrąglonego w górę do pełnego złotego.
  2. 50% wysokości opłaty określonej w pkt 1 za wpis zmian w rejestrze.

Opłaty dokonuje się na rachunek :

Mazowiecki Urząd Wojewódzki

                                                    Biuro Budżetowo-Księgowe

   83 1010 1010 0137 1022 3100 0000

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

w ciągu 30 dni od wpłynięcia drogą elektroniczną do Oddziału Rejestru Podmiotów Leczniczych kompletnego wniosku o wpis do rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą.

 

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

 

Oddział Rejestru Podmiotów Leczniczych, p. 153 a, b

tel. 22 695 69 03 do 08

e-mail: – ukuroczycka@mazowieckie.pl

                                     godziny i dni urzędowania: poniedziałek-piątek: 8-16

TRYB ODWOŁAWCZY:

brak

INFORMACJE DODATKOWE:

brak

 

 

ZAŁĄCZNIKI / FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA:

Aplikacja dostępna na stronie https://rpwdl.csioz.gov.pl/