KARTA INFORMACYJNA

logo 

 WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Tel. 22 695 60 86
www.gov.pl/web/uw-mazowiecki

Nr karty informacyjnej
KI – WI/15/3
Nr wersji: 10
Data wydania:
30 czerwiec 2020 r.
SPRAWA: 

Wyrejestrowanie pojazdów należących do przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów
konsularnych i misji specjalnych państw obcych lub organizacji międzynarodowych, a także
ich personelu korzystającego z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lubkonsularnych.

PRZEDMIOT SPRAWY:

Wyrejestrowanie pojazdów dyplomatycznych.

PODSTAWA PRAWNA:
1) art. 73 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r.
    poz.110 ze zm.);
2) § 17 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017r.
    w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów (Dz. U. z 2017r., poz. 2355).
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

1. Osobiście:

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Wydział Infrastruktury
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
wejście F (od al. Solidarności), pokój 503A
tel. 22 695 65 92
fax. 22 695 63 74

godziny i dni urzędowania:
poniedziałek – piątek: 08.00 – 16.00

WYMAGANE DOKUMENTY:
1) wniosek właściciela pojazdu;
2) dowód rejestracyjny (jeżeli nie został zatrzymany przez nowy, zagraniczny organ
    rejestrujący);
3) tablice rejestracyjne;
4) tłumaczenia na język polski dokumentów sporządzonych w języku obcym.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Decyzja o wyrejestrowaniu pojazdu.

OPŁATY:

Brak.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do 30 dni.

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Wydział Infrastruktury
Oddział Transportu i Organizacji
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
tel. 22 695 65 92
e-mail: winfrastruktury@mazowieckie.pl

godziny i dni urzędowania:
poniedziałek – piątek: 08:00 – 16:00


TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji przysługuje odwołanie do Ministra Infrastruktury. Odwołanie wnosi się za
pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.  

INFORMACJE DODATKOWE:

Brak.