21 listopada 2022 r. Minister Rodziny i Polityki Społecznej ogłosił otwarty konkurs ofert 
w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2021 – 2025; edycja 2023. 

Na realizację Programu w 2023 roku zaplanowano kwotę 60 mln złotych. 

Celem, skierowanego do jednostek samorządu terytorialnego, Programu „Senior+” 
jest zwiększenie aktywnego uczestnictwa seniorów w życiu społecznym poprzez rozbudowę sieci Dziennych Domów „Senior+” oraz Klubów „Senior +”.

Placówki „Senior+” to miejsce, w którym osoby starsze nie tylko mogą spędzać czas korzystając z oferty kulturalnej czy zajęć sportowych, ale również mają zapewnione posiłki oraz opiekę i pomoc w czynnościach dnia codziennego.

W ramach Programu jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o uzyskanie dotacji na:

‒     utworzenie i/lub wyposażenie placówki „Senior+” (moduł I) w wysokości do 80 % całkowitego kosztu realizacji zadania (jednorazowo nie więcej niż 400 tys. zł 
w przypadku Dziennego Domu „Senior+” nie więcej niż 200 tys. zł w przypadku Klubu „Senior+”), 

‒     funkcjonowanie istniejących już placówek „Senior+” (moduł II) utworzonych 
w poprzednich edycjach w wysokości do 50% całkowitego kosztu zadania (nie więcej niż 400,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Dziennego Domu „Senior+” oraz nie więcej niż 200,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Klubu „Senior+”). 

O przyznanie dotacji w ramach konkursu mogą się ubiegać jednostki samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim. 

Ofertę należy wypełnić, zapisać i złożyć (za pomocą przycisku "złóż ofertę"), w generatorze obsługi dotacji (god) dostępnym na stronie internetowej: https://das.mrips.gov.pl/ 
w terminie od 21 listopada 2022 r. do 5 stycznia 2023 r. do godz. 16:00. 

 

Proces składania oferty składa się z następujących kroków:

1)        wypełnienia wszystkich pól oferty oraz dodania wymaganych załączników;

2)        złożenia oferty w Generatorze Obsługi Dotacji – za pomocą przycisku „złóż ofertę”;

3)        zapisania złożonej oferty w formacie PDF wraz z załącznikami;

4)        podpisania oferty kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego 
i – kontrasygnowania przez skarbnika, wraz z wymaganymi załącznikami;

5)        złożenia oferty w wersji elektronicznej do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP.

Dodatkowe informacje na temat naboru wniosków w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie można uzyskać od pracowników Oddziału Pomocy Środowiskowej Wydziału Polityki Społecznej pod nr tel.: (022) 695 71 99 oraz na stronach internetowych: 

https://www.gov.pl/web/rodzina/program-wieloletni-senior-na-lata-2021-2025

http://senior.gov.pl/aktualnosci/pokaz/615.



Załączniki:

Ogłoszenie o konkursie
1 Uchwała_RM_nr_191
2 Wzór_oferty_moduł_1_2021_2025
3 Wzór_oferty_moduł_2
4 Program_inwestycyjny
5 oświadczenie_o_kwalifikowalności_VAT
6 Projekt_umowy_o_dofinansowaniu_zadania
7 Ramowy_wzór_umowy_o_partnerstwo
8 Karta_oceny_moduł_1
9 Karta_oceny_moduł_2
10 Sprawozdanie_z_wykonania_zadania_publicznego_moduł_1
11 Sprawozdanie_z_wykonania_zadania_publicznego_moduł_2
12 Sprawozdanie_z_trwałości_realizacji_wykonania_zadania_publicznego
13_Wykaz kontaktow_do_urzędow_wojewodzkich