Do zakresu obowiązków należy:

a) koordynowanie obsługi klienta w Urzędzie, w tym prowadzenia punktu informacyjnego, w szczególności przez:

- obsługę infolinii „Obywatel”,

- udział w projektach dotyczących obsługi klienta,

b) prowadzenie kancelarii Urzędu, z zastrzeżeniem § 22 ust. 2, w szczególności przez:

- odbieranie i rozdział korespondencji kierowanej do Urzędu, w tym przesyłek pocztowych, przesyłek wpływających na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu oraz składanych osobiście przez zainteresowanych,

- zarządzanie skrzynką doręczeń przyporządkowaną do adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,

- rejestrowanie w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Urzędu,

- prowadzenie spraw związanych z realizacją wysyłki służbowej,

- zapewnienie ciągłości realizacji usług pocztowych dla Urzędu,

- prowadzenie składów chronologicznych i składów informatycznych nośników danych;

c) prowadzenie punktu potwierdzającego profil zaufany elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) przy placu Bankowym 3/5 w Warszawie.