31 października 2023 r. Minister Rodziny i Polityki Społecznej ogłosił otwarty konkurs ofert w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2021-2025; edycja 2024. 
Na realizację Programu w 2024 roku zaplanowano kwotę 60 mln złotych. Celem, skierowanego do jednostek samorządu terytorialnego, Programu „Senior+” jest zwiększenie aktywnego uczestnictwa seniorów w życiu społecznym poprzez rozbudowę sieci Dziennych Domów „Senior+” oraz Klubów „Senior+”. Placówki „Senior+” to miejsce, w którym osoby starsze nie tylko mogą spędzać czas korzystając z oferty kulturalnej czy zajęć sportowych, ale również korzystać z pomocy w czynnościach dnia codziennego.

W ramach Programu jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o uzyskanie dotacji na:

Moduł 1 – jednorazowe wsparcie finansowe na utworzenie i/lub wyposażenie ośrodka wsparcia w wysokości do 80% całkowitego kosztu realizacji zadania. Dofinansowanie nie może być wyższe niż 400 tys. zł w przypadku Dziennego Domu „Senior+” oraz 200 tys. zł w przypadku Klubu „Senior+”;
Moduł 2 – zapewnienie funkcjonowania już istniejących ośrodków wsparcia, utworzonych w ramach modułu 1. Dofinansowaniu w ramach tego modułu podlegają działania związane z bieżącym utrzymaniem ośrodka wsparcia. Kwota dofinansowania na działalność bieżącą ośrodków wsparcia wynosić będzie miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca nie więcej niż 400 zł w Dziennym Domu „Senior+” oraz nie więcej niż 200 zł w Klubie „Senior+”, przy czym dotacja nie może stanowić więcej niż 50% całkowitego kosztu realizacji zadania. 
 

O przyznanie dotacji w ramach konkursu mogą się ubiegać jednostki samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim.

 
Ofertę należy wypełnić, zapisać i złożyć (za pomocą przycisku "złóż ofertę") w Generatorze Obsługi Dotacji (GOD) dostępnym na stronie internetowej: das.mrips.gov.pl
w terminie od dnia 31 października 2023 r. do dnia 5 grudnia 2023 r., do godz. 16:00.

 

Proces składania oferty składa się z następujących kroków:

1. wypełnienia wszystkich pól oferty oraz dodania wymaganych załączników;
2. złożenia oferty w Generatorze Obsługi Dotacji – za pomocą przycisku „złóż ofertę”;
3. zapisania złożonej oferty w formacie PDF wraz z załącznikami;
4. podpisania oferty kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego
i – kontrasygnowania przez skarbnika, wraz z wymaganymi załącznikami;
5. złożenia oferty w wersji elektronicznej do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.
 

Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP.

 

Dodatkowe informacje na temat naboru wniosków w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie można uzyskać od pracowników Oddziału do Spraw Pomocy Środowiskowej Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej pod nr tel.: (22) 695-71-99, (22) 695-71-90, (25) 755-84-57 oraz na stronach internetowych:

https://www.gov.pl/web/rodzina/program-wieloletni-senior-na-lata-2021-2025

http://senior.gov.pl/aktualnosci/pokaz/615.



Załączniki:

Ogłoszenie o konkursie - edycja 2024
Załącznik nr 1. Uchwała nr 191 Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Senior+” na lata 2021-2025 (M.P. 2021 poz. 10)
Wzory tablic i plakatów obowiązek informacyjny
Wzór oferty – moduł 1
Wzór oferty – moduł 2
Program Inwestycyjny
Oświadczenie o kwalifikowalności VAT
Ramowy wzór umowy o partnerstwo
Karty oceny – moduł 1
Karty oceny – moduł 2
Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego – moduł 1
Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego – moduł 2
Sprawozdanie z trwałości realizacji zadania publicznego