KARTA INFORMACYJNA

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI

WYDZIAŁ SPRAW CUDZOZIEMCÓW

ul. Marszałkowska 3/5

00-624 Warszawa

www.mazowieckie.pl

Nr karty informacyjnej

KI-WSC/13

Nr wersji: 6
Data wydania:
  05 września 2017 r.
SPRAWA: 

Postępowanie administracyjne w celu wymiany karty pobytu

PRZEDMIOT SPRAWY:

Wniosek o wymianę karty pobytu składa się w przypadku:

  • zmiany danych umieszczonych w dotychczas posiadanej   karcie pobytu;
  • zmiany wizerunku twarzy posiadacza karty pobytu w   stosunku do wizerunku twarzy umieszczonego w tej karcie w stopniu   utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację posiadacza karty;
  • utraty karty pobytu;
  • uszkodzenia dokumentu.

 

Wniosek o wydanie karty pobytu składa się:

  • w przypadku wydania pierwszej karty pobytu, gdy   cudzoziemiec:
    • przybywa na terytorium Polski lub przebywa na tym   terytorium w celu połączenia z rodziną (po uzyskaniu decyzji wojewody w sprawie   udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy);
    • jest członkiem najbliższej rodziny repatrianta.
  • w przypadku wydania kolejnej karty pobytu, gdy   cudzoziemiec posiada zezwolenie na pobyt stały (wcześniej „zezwolenie na   osiedlenie się”) lub zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE i   karta pobytu traci ważność.
PODSTAWA PRAWNA:
  1. ustawa  z dnia 12 grudnia 2013r. o   cudzoziemcach (Dz. U. z 2016r., poz. 1990 z późn. zm.)
  2. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25   kwietnia 2014r. w sprawie opłat pobieranych w Rzeczypospolitej Polskiej od   cudzoziemców za wydanie i wymianę dokumentów, które mogą być wydane   cudzoziemcom, oraz trybu ich uiszczania (Dz. U. z 2014r., poz. 563)
  3. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29   kwietnia 2014r. w sprawie dokumentów wydawanych cudzoziemcom (Dz. U. z   2014r., poz. 589)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

1. Osobiście:

  • w siedzibie Wydziału Spraw   Cudzoziemców przy ul. Marszałkowskiej 3/5 w Warszawie, parter,   stanowisko nr 13, godziny przyjęć: 10:00-17:30 (poniedziałek), 8:00-15:00   (wtorek- piątek)

 

  • w Delegaturze Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ciechanowie przy ul. 17 Stycznia 17, parter, pok. 9
  • w Delegaturze Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Płocku przy ul. Kolegialna 15, parter, pokój 2
  • w Delegaturze Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu przy ul. Żeromskiego 53, II piętro, pokój 261
  • w Delegaturze Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Siedlcach przy ul. Piłsudskiego 38, parter, pokój 14
  • w Delegaturze Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce przy ul. Augusta Emila Fieldorfa "Nila" 15, parter, pokój 46B
  • godziny przyjęć w Delegaturach: 10:00-17:30 (poniedziałek), 8:00-15:30 (wtorek-piątek)

 

  • w Punkcie Przyjmowania Korespondencji   Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, pl. Bankowy 3/5, pok. 38, wejście B;

(dokumenty składane w Biurze Podawczym nie podlegają weryfikacji i nie są poświadczane za zgodność z oryginałem)

godziny przyjęć: 8:00-16:00 (poniedziałek-piątek)

 

2. Pocztą na adres:

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Wydział Spraw Cudzoziemców, Oddział Obsługi Klienta

ul. Marszałkowska 3/5, 00-624 Warszawa

WYMAGANE DOKUMENTY:
  • 1 egzemplarz wypełnionego wniosku o wydanie lub wymianę karty pobytu,
  • 2 aktualne fotografie osób, których wniosek   dotyczy, nieuszkodzone, kolorowe, o wymiarach 4,5 cm × 3,5 cm, wykonane w   ciągu ostatnich 6 miesięcy na jednolitym jasnym tle, mające dobrą ostrość oraz pokazujące wyraźnie oczy i twarz od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii; fotografie mają   przedstawiać osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą   na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem   twarzy i zamkniętymi ustami, fotografie winny być trwale złączone z wnioskiem   przez ich naklejenie w miejscu do tego przeznaczonym,
  • ważny dokument podróży albo inny dokument   potwierdzający tożsamość i obywatelstwo cudzoziemca (kserokopia wszystkich zapisanych stron paszportu oraz oryginał do wglądu),
  • kserokopia karty pobytu + oryginał do wglądu,
  • w przypadku utraty dotychczas posiadanej karty pobytu do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o zgłoszeniu Policji utraty tego dokumentu,
  • aktualne poświadczenie zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad dwa miesiące.

    Przy składaniu kserokopii wymaganych dokumentów   należy okazać ich oryginały.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

 Personalizacja karty pobytu lub w przypadku odmowy/umorzenia- decyzja administracyjna.

 OPŁATY:

za wydanie lub wymianę karty pobytu

  • 50 PLN - w przypadku niezawinionej przez cudzoziemca utraty/zniszczenia karty, a także
    w przypadku zmiany danych umieszczonych na karcie pobytu.

za wymianę karty pobytu

  • 100 PLN - w przypadku pierwszej zawinionej przez cudzoziemca utraty/zniszczenia karty

  • 150 PLN - w przypadku kolejnej zawinionej przez cudzoziemca utraty/zniszczenia karty

 

Ulga w wysokości 50% w opłacie za wydanie lub wymianę karty pobytu przysługuje cudzoziemcom:

  • którzy znajdują się w trudnej sytuacji materialnej,
  • których celem pobytu jest pobieranie nauki w szkole ponadgimnazjalnej i szkole wyższej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • małoletnim, którzy w dniu złożenia wniosku o wydanie lub wymianę karty pobytu nie ukończyli 16 lat.

 

na konto:

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Biuro Budżetowo-Księgowe

NBP O/O Warszawa

83-1010-1010-0137-1022-3100-0000

tytułem "wymiana karty pobytu + imię i nazwisko cudzoziemca"

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wydanie/wymiana karty pobytu nastąpi w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku.

 KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

 Wydział Spraw Cudzoziemców
  Oddział Obsługi Klienta
  ul. Marszałkowska 3/5, 00-624 Warszawa,

tel.  22 695 67 73
  e-mail: legalizacjapobytu@mazowieckie.pl 
godziny i dni urzędowania:
  poniedziałek: 10:00–17:30 
 wtorek- piątek: 8:00-15:00
 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji służy odwołanie do Szefa Urzędu do Spraw   Cudzoziemców, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

INFORMACJE DODATKOWE:
  • Podczas składania wniosku pobierane są odciski linii   papilarnych w celu zakodowania ich w karcie pobytu;
  • W przypadku przekazania wniosku za pośrednictwem   poczty lub złożenia wniosku przez pełnomocnika - cudzoziemiec zostanie powiadomiony o konieczności stawienia się w urzędzie w celu złożenia odcisków linii papilarnych;
  • Brak złożenia odcisków linii papilarnych będzie skutkował odmową wszczęcia postępowania w sprawie wydania karty pobytu lub jej wymiany;
  • W przypadku, gdy pobranie linii papilarnych od cudzoziemca jest fizycznie niemożliwe – organ administracji odstępuje od ich pobrania.

 

Cudzoziemiec, który utracił kartę pobytu, jest obowiązany zawiadomić o tym wojewodę, który ten dokument wydał, w   terminie 3 dni od dnia utraty tego dokumentu.

Cudzoziemiec, który wymienia kartę z innego powodu, składa wniosek w ciągu 14 dni od wystąpienia przyczyny wymiany.

Wniosek o wydanie karty pobytu składa się co najmniej na 30 dni przed upływem ważności posiadanego dokumentu.



Załączniki:

Wniosek o wydanie lub wymianę karty pobytu