KARTA INFORMACYJNA

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ
Adres: ul. Czerniakowska 44
00-717 Warszawa
Tel. 22 695 71 00
www.mazowieckie.pl

Nr karty informacyjnej
PG-01-WPS.II.2

 

Nr wersji: 1

 

Data wydania:
14 luty 2014 r.

 


SPRAWA: 

Wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej

 


PRZEDMIOT SPRAWY:

Wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej

 


PODSTAWA PRAWNA:

  • Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 182, z późn. zm.) - art. 57 ust. 3
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. poz.964).

 


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

  1. Oddział do spraw Pomocy Stacjonarnej

Wydział Polityki Społecznej

ul. Czerniakowska 44

00-717 Warszawa

tel. 22 695-71-30

godziny i dni urzędowania : pon.-pt 8:00 - 16:00                                                                                                                                                                                                

2. Mazowiecki Urząd Wojewódzki

pl. Bankowy 3/5

00-950 Warszawa

 


WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie domu pomocy społecznej;
  2. dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na której jest usytuowany dom;
  3. dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań określonych odrębnymi przepisami, tj. dokumenty wskazujące, że budynek, w którym ma być prowadzony dom spełnia wymagania określone przepisami przeciwpożarowymi, sanitarnymi i budowlanymi;
  4. regulamin organizacyjny domu pomocy społecznej lub jego projekt;
  5. w przypadku Kościoła Katolickiego, innych kościołów, związków wyznaniowych oraz organizacji społecznych, fundacji i stowarzyszeń, innych osób prawnych i osób fizycznych:
    • dokumenty potwierdzające status prawny podmiotu, w przypadku gdy nie podlega wpisowi do rejestru przedsiębiorców lub zgłoszeniu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
    • informację o sposobie finansowania domu,
    • zaświadczenie, że osoba która będzie kierowała domem jest zdolna ze względu na stan zdrowia do kierowania domem,
    •  zaświadczenie albo oświadczenie o nie zaleganiu z płatnościami wobec urzędu skarbowego i składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
    • zaświadczenie albo oświadczenie o niekaralności za  przestępstwo umyślne osoby, która będzie kierowała domem, 

Oświadczenia, o których mowa powyżej składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

 

 


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Decyzja administracyjna

 


OPŁATY:

Brak opłat

 


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

30 dni od daty złożenia kompletu dokumentów.

 


KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Oddział do spraw Pomocy Stacjonarnej
Wydział Polityki Społecznej
00-717 Warszawa, ul. Czerniakowska 44, tel. 22 695 71 33
godziny i dni urzędowania – Pn-Pt 8:00-16:00
e-mail: abruszkiewicz@mazowieckie.pl

 


TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie do Ministra Pracy i Polityki Społecznej za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji na adres: Mazowiecki Urząd Wojewódzki, Wydział Polityki Społecznej, pl. Bankowy 3/5 00-950 Warszawa

 

INFORMACJE DODATKOWE:

Zezwolenie wydaje się po przeprowadzeniu wizytacji obiektu, w którym usytuowany jest dom pomocy społecznej.

 

 

ZAŁĄCZNIKI / FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA:

Wzór wniosku.

Rozporządzenie w sprawie domów pomocy społecznej
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie domu pomocy społecznej

 

 
 


Załączniki:

Wzór wniosku.
Rozporządzenie w sprawie domów pomocy społecznej Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie domu pomocy społecznej