KARTA INFORMACYJNA


WYDZIAŁ
POLITYKI SPOŁECZNEJ

Aleje Jerozolimskie 28

00-024 Warszawa

Tel. 22 695 71 00

Faks 22 695 71 01

www.gov.pl/web/uw-mazowiecki

Nr karty informacyjnej
KI – WPS/02

Nr wersji: 3

 

Data wydania:
3 sierpnia 2020 r.

SPRAWA: 

Wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej.

 

PRZEDMIOT SPRAWY:

Wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej.

 

PODSTAWA PRAWNA:

  1. Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507,
    z późn. zm.) - art. 57 ust. 3
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r.
    w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 734).

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

  1. Osobiście

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Punkt Obsługi Klienta
pl. Bankowy 3/5

00-950 Warszawa
wejście F (od al. Solidarności)

 

Godziny przyjęć:

poniedziałek – piątek: 08:00 – 16:00

 

Wydział Polityki Społecznej

Oddział do spraw Pomocy Stacjonarnej

Aleje Jerozolimskie 28, pokój 1

00-024 Warszawa

tel. 22 695 71 41, 22 695 71 47

 

Godziny pracy:

poniedziałek – piątek: 08:00 – 16:00

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie domu pomocy społecznej.
  2. Dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na której jest usytuowany dom.
  3. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań określonych odrębnymi przepisami, tj. dokumenty wskazujące, że budynek, w którym ma być prowadzony dom spełnia wymagania określone przepisami przeciwpożarowymi, sanitarnymi i budowlanymi.
  4. Regulamin organizacyjny domu pomocy społecznej lub jego projekt.
  5. W przypadku Kościoła Katolickiego, innych kościołów, związków wyznaniowych oraz organizacji społecznych, fundacji i stowarzyszeń, innych osób prawnych i osób fizycznych:
  • dokumenty potwierdzające status prawny podmiotu, w przypadku gdy nie podlega wpisowi do rejestru przedsiębiorców lub zgłoszeniu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  1. Informację o sposobie finansowania domu.
  2. Zaświadczenie, że osoba która będzie kierowała domem jest zdolna ze względu na stan zdrowia do kierowania domem.
  3. Zaświadczenie albo oświadczenie o nie zaleganiu z płatnościami wobec urzędu skarbowego i składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (zaświadczenia ważne 3 miesiące od daty wystawienia).
  4. Zaświadczenie albo oświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne osoby, która będzie kierowała domem.

Oświadczenia, o których mowa powyżej składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o następującej treści:

„Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Decyzja administracyjna.

 

OPŁATY:

Brak.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

30 dni od daty złożenia kompletu dokumentów.

 

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Wydział Polityki Społecznej

Oddział do spraw Pomocy Stacjonarnej

00-024 Warszawa,

Aleje Jerozolimskie 28

tel. 22 695 71 37

e-mail: mmucinska@mazowieckie.pl

 

Godziny pracy:

poniedziałek – piątek 08:00 – 16:00

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie do Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji na adres

 

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Wydział Polityki Społecznej

pl. Bankowy 3/5

00-950 Warszawa

 

INFORMACJE DODATKOWE:

Zezwolenie wydaje się po przeprowadzeniu wizytacji obiektu, w którym usytuowany jest dom pomocy społecznej.

 

ZAŁĄCZNIKI /FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA:

  1. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie domu pomocy społecznej.
  2. Rozporządzenie w sprawie domów pomocy społecznej.
  3. Klauzula informacyjna.