Karta informacyjna
   

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ
Adres: plac Bankowy 3/5

00-950 Warszawa

Tel. 22 695 69 95

www.mazowieckie.pl

 

Nr karty informacyjnej

KI – WPS/03

 Nr wersji: 3
 

Data wydania:

09 stycznia 2015 r.

 

SPRAWA:

Wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku.

 

 

PRZEDMIOT SPRAWY:

Wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej lub w ramach działalności statutowej.        

 

PODSTAWA PRAWNA:

  1. ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2016 r.  poz. 930, z późn.zm.) –art. 67 ust.2;
  2. rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie wydawania  i cofania zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę (Dz.U. Nr 86, poz. 739);
  3. rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie w ramach działalności statutowej placówki zapewniającej całodobową opiekę ( Dz.U. Nr 86, poz. 740).

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

 

1. Punkt przyjmowania korespondencji

00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5, wejście „B”, pokój 39

tel. 22 695 61 59

godziny i dni urzędowania: pn.-. 8:00-16:00

 

2. Wydział Polityki Społecznej

00-717 Warszawa, ul. Czerniakowska 44, pokój 1

 tel. 22 695 71 41

godziny i dni urzędowania – pn-pt 8:00-16:00                                                                             

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. wniosek o zezwolenie;
  2. dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na której usytuowany jest dom;
  3. zaświadczenie z właściwego organu potwierdzające możliwość użytkowania obiektu określonego w kategorii XI załącznika do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. -Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz.1409);
  4. koncepcja prowadzenia placówki;
  5. informacja o sposobie finansowania placówki i niezaleganiu z płatnościami wobec urzędu skarbowego i składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
  6. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osoby, która będzie kierowała placówką i zaświadczenie, że ze względu na stan zdrowia jest ona zdolna do prowadzenia placówki;

 

Ważne: Dokumenty wymienione w pkt. 2, 3 dołączone do wniosku powinny być 
w oryginale i w kopii, która jest potwierdzana za zgodność z oryginałem w Wydziale Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, przy ul. Czerniakowskiej 44 w Warszawie, przez pracownika przyjmującego dokumentację.  

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Decyzja administracyjna.

OPŁATY :

Nie dotyczy.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

W ciągu 30 dni od złożenia kompletu dokumentów dokonuje się oględzin obiektu, decyzję wydaje się w terminie 14 dni od zakończenia oględzin obiektu.
W przypadku niedołączenia do wniosku wszystkich dokumentów wojewoda wzywa podmiot występujący o zezwolenie do przedstawienia tych dokumentów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, pouczając, że ich niedołączenie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Oddział do spraw Pomocy Stacjonarnej

 Wydział Polityki Społecznej

 00-717 Warszawa, ul. Czerniakowska 44, tel.22 695 71 41  
 e-mail: mswitka@mazowieckie.pl

godziny i dni urzędowania – pn-pt 8:00-16:00

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie do Ministra Pracy i Polityki Społecznej za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji na adres Mazowiecki Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa.

INFORMACJE DODATKOWE:

  1. Standardy usług socjalno – bytowych świadczonych w placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku określone są w art. 68 i 68a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 930 z późn. zm.).
  2. Po wydaniu zezwolenia na prowadzenie placówki wojewoda wpisuje placówkę do rejestru placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie działalności gospodarczej.

Rejestr dostępny jest na stronie www.mazowieckie.pl/Polityka Społeczna/ Rejestry i wykazy/Rejestry/Rejestr placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie działalności gospodarczej.

ZAŁĄCZNIKI / FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA:

1.   Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę (Dz. U. Nr 86, poz. 739).

2.    Wzór wniosku o zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku.

3.   Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie w ramach działalności statutowej placówki zapewniającej całodobową opiekę (Dz. U. Nr 86, poz. 740).

4.   Wzór wniosku o zezwolenie na prowadzenie w ramach działalności statutowej placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku.



Załączniki: