KARTA INFORMACYJNA

 

MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI

WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ

ul. Czerniakowska 44

00-717 Warszawa

Tel. 22 695 71 00

www.mazowieckie.pl

Nr karty informacyjnej

(PG-01) KI-WPS.IV.2

Nr wersji: 1

Data wydania:

01 lutego 2012 r.

SPRAWA: 

 Nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej.

PRZEDMIOT SPRAWY:

Nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej.

PODSTAWA PRAWNA:

Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym ( Dz. U. Nr 122, poz.1143 z późn. zm.).

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Oddział Rynku Pracy

Wydział Polityki Społecznej

00-717 Warszawa, ul. Czerniakowska 44, pok. 2

tel. (022) 695 71 60

godziny i dni urzędowania - Pn-Pt 8:00-16:00

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek o przyznanie statusu Centrum instytucja tworząca składa do wojewody właściwego ze względu na siedzibę Centrum, który powinien zawierać:

  1. nazwę instytucji tworzącej Centrum;
  2. informację o miejscu funkcjonowania Centrum i przewidywanym terminie rozpoczęcia działalności;
  3. przewidywaną liczbę uczestników oraz wskazanie, dla jakiej grupy uczestników Centrum będzie świadczyć usługi;
  4. planowany rodzaj działalności wytwórczej, handlowej lub usługowej;
  5. program prac prowadzonych z uczestnikami w ramach reintegracji zawodowej i społecznej;
  6. przewidywaną liczbę pracowników Centrum oraz ich kwalifikacje;
  7. dane o organizacji i systemie zajęć w Centrum;
  8. dane o zakładanych efektach działania Centrum, w tym planowaną liczbę osób do przyuczenia do zawodu, przekwalifikowania lub podwyższenia kwalifikacji, planowaną liczbę osób, którym uczestniczenie w zajęciach w Centrum i wspierane zatrudnienie socjalne pomogą w uzyskaniu zatrudnienia na zasadach przewidzianych w przepisach prawa pracy lub w podjęciu działalności gospodarczej, planowaną liczbę osób usamodzielnionych ekonomicznie;
  9. dane o szacunkowym rocznym preliminarzu ogólnych kosztów działalności Centrum, w tym kosztów realizacji reintegracji zawodowej i społecznej;
  10. dane o wysokości zasobów własnych instytucji tworzącej poniesionych na utworzenie Centrum oraz o formach tych zasobów, a także o przewidywanym udziale własnym w finansowaniu działalności Centrum;
  11. dane o innych źródłach finansowania działalności Centrum, w tym ze środków określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;
  12. projekt regulaminu Centrum.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Decyzja administracyjna.

OPŁATY:

Brak.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

1 miesiąc

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Oddział Rynku Pracy

Wydział Polityki Społecznej

00-717 Warszawa, ul. Czerniakowska 44, pok. 3 - 5

tel. (022) 695 71 60

e-mail: zrusin@mazowieckie.pl

godziny i dni urzędowania – Pn-Pt 8:00-16:00

TRYB ODWOŁAWCZY:

Przysługuje prawo wniesienia odwołania do Ministra Pracy i Polityki Społecznej za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

INFORMACJE DODATKOWE:

Status Centrum nadaje Wojewoda na podstawie wniosku składanego w terminie od dnia 1 kwietnia do dnia 30 kwietnia lub od dnia 1 września do dnia 30 września danego roku (art. 5 ust. 1 ustawy o zatrudnieniu socjalnym ).