KARTA INFORMACYJNA |
MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ
ul. Al. Jerozolimskie 28
00-024 Warszawa
Tel. 22 695 71 00
www.mazowieckie.pl
|
Nr karty informacyjnej
KI-WPS/07
|
Nr wersji: 3 |
Data wydania:
20 grudnia 2018 r.
|
SPRAWA: |
Nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej.
|
PRZEDMIOT SPRAWY: |
Nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej.
|
PODSTAWA PRAWNA: |
Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym ( Dz. U. Nr 122, poz.1143 z późn. zm.).
|
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW: |
1. Osobiście: Oddział Organizacji i Nadzoru Rynku Pracy Wydział Polityki Społecznej 00-024 Warszawa, Al. Jerozolimskie 28. pok. 401
lub
Punkt Obsługi Klienta pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, wejście "F" (solidarności)
|
WYMAGANE DOKUMENTY: |
Wniosek o przyznanie statusu Centrum instytucja tworząca składa do wojewody właściwego ze względu na siedzibę Centrum, który powinien zawierać:
- nazwę instytucji tworzącej Centrum;
- informację o miejscu funkcjonowania Centrum i przewidywanym terminie rozpoczęcia działalności;
- przewidywaną liczbę uczestników oraz wskazanie, dla jakiej grupy uczestników Centrum będzie świadczyć usługi;
- planowany rodzaj działalności wytwórczej, handlowej lub usługowej;
- program prac prowadzonych z uczestnikami w ramach reintegracji zawodowej i społecznej;
- przewidywaną liczbę pracowników Centrum oraz ich kwalifikacje;
- dane o organizacji i systemie zajęć w Centrum;
- dane o zakładanych efektach działania Centrum, w tym planowaną liczbę osób do przyuczenia do zawodu, przekwalifikowania lub podwyższenia kwalifikacji, planowaną liczbę osób, którym uczestniczenie w zajęciach w Centrum i wspierane zatrudnienie socjalne pomogą w uzyskaniu zatrudnienia na zasadach przewidzianych w przepisach prawa pracy lub w podjęciu działalności gospodarczej, planowaną liczbę osób usamodzielnionych ekonomicznie;
- dane o szacunkowym rocznym preliminarzu ogólnych kosztów działalności Centrum, w tym kosztów realizacji reintegracji zawodowej i społecznej;
- dane o wysokości zasobów własnych instytucji tworzącej poniesionych na utworzenie Centrum oraz o formach tych zasobów, a także o przewidywanym udziale własnym w finansowaniu działalności Centrum;
- dane o innych źródłach finansowania działalności Centrum, w tym ze środków określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;
- projekt regulaminu Centrum.
|
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: |
Decyzja administracyjna.
|
OPŁATY: |
Brak.
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: |
1 miesiąc
|
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ: |
Oddział Organizacji i Nadzoru Rynku Pracy Wydział Polityki Społecznej 00-024 Warszawa, Al. Jerozolimskie 28, pok. 401 tel. 22 696 71 61 e-mail; awitecka@mazowieckie.pl godziny i dni urzędowania - poniedziałek - piątek: 8.00-16.00
|
TRYB ODWOŁAWCZY: |
Od decyzji przysługuje odwołanie od Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
|
INFORMACJE DODATKOWE: |
Status Centrum nadaje wojewoda właściwy ze względu na miejsce funkcjonowania Centrum.
|