SPRAWA:
Nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej.
|
PRZEDMIOT SPRAWY:
Nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej.
|
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym ( Dz. U. Nr 122, poz.1143 z późn. zm.).
|
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Oddział Rynku Pracy Wydział Polityki Społecznej 00-717 Warszawa, ul. Czerniakowska 44, pok. 2 tel. (022) 69571 60 godziny i dni urzędowania – Pn-Pt 8:00-16:00
|
WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o przyznanie statusu Centrum instytucja tworząca składa do wojewody właściwego ze względu na siedzibę Centrum, który powinien zawierać:
- nazwę instytucji tworzącej Centrum;
- informację o miejscu funkcjonowania Centrum i przewidywanym terminie rozpoczęcia działalności;
- przewidywaną liczbę uczestników oraz wskazanie, dla jakiej grupy uczestników Centrum będzie świadczyć usługi;
- planowany rodzaj działalności wytwórczej, handlowej lub usługowej;
- program prac prowadzonych z uczestnikami w ramach reintegracji zawodowej i społecznej;
- przewidywaną liczbę pracowników Centrum oraz ich kwalifikacje;
- dane o organizacji i systemie zajęć w Centrum;
- dane o zakładanych efektach działania Centrum, w tym planowaną liczbę osób do przyuczenia do zawodu, przekwalifikowania lub podwyższenia kwalifikacji, planowaną liczbę osób, którym uczestniczenie w zajęciach w Centrum i wspierane zatrudnienie socjalne pomogą w uzyskaniu zatrudnienia na zasadach przewidzianych w przepisach prawa pracy lub w podjęciu działalności gospodarczej, planowaną liczbę osób usamodzielnionych ekonomicznie;
- dane o szacunkowym rocznym preliminarzu ogólnych kosztów działalności Centrum, w tym kosztów realizacji reintegracji zawodowej i społecznej;
- dane o wysokości zasobów własnych instytucji tworzącej poniesionych na utworzenie Centrum oraz o formach tych zasobów, a także o przewidywanym udziale własnym w finansowaniu działalności Centrum;
- dane o innych źródłach finansowania działalności Centrum, w tym ze środków określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;
-
projekt regulaminu Centrum.
|
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Decyzja administracyjna.
|
OPŁATY :
Brak opłat.
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1 miesiąc
|
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:
Oddział Rynku Pracy Wydział Polityki Społecznej 00-717 Warszawa, ul. Czerniakowska 44, pok. 3 - 5 tel. (022) 695 71 60 e-mail: zrusin@mazowieckie.pl godziny i dni urzędowania – Pn-Pt 8:00-16:00
|
TRYB ODWOŁAWCZY:
Przysługuje prawo wniesienia odwołania do Ministra Pracy i Polityki Społecznej za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
|
INFORMACJE DODATKOWE:
Status Centrum nadaje Wojewoda na podstawie wniosku składanego w terminie od dnia 1 kwietnia do dnia 30 kwietnia lub od dnia 1 września do dnia 30 września danego roku (art. 5 ust. 1 ustawy o zatrudnieniu socjalnym ).
|
ZAŁĄCZNIKI:
Brak.
|