Zadania Kancelarii Tajnej:

  1. bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych;
  2. przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie i wysyłanie informacji niejawnych;
  3. prowadzenie obowiązujących środków ewidencji informacji niejawnych;
  4. udostępnianie oraz egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne;
  5. zapewnienie przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania informacji niejawnych;
  6. okresowa kontrola ewidencji i obiegu informacji niejawnych przechowywanych w Kancelarii Tajnej oraz bieżący nadzór nad postępowaniem z informacjami niejawnymi;
  7. przeprowadzanie, nie rzadziej niż raz na 5 lat, przeglądu materiałów w celu ustalenia, czy spełniają one ustawowe przesłanki ochrony;
  8. nadzór nad funkcjonowaniem systemu ochrony fizycznej Kancelarii Tajnej, a w szczególności nad funkcjonowaniem i eksploatacją zainstalowanych systemów i urządzeń alarmowych, przeciwpożarowych, kontroli dostępu oraz wyposażeniem pomieszczeń kancelarii;
  9. ewidencjonowanie, przechowywanie i udostępnianie osobom uprawnionym aktów prawnych Wojewody zawierających informacje niejawne o klauzuli „poufne” lub wyższej.