Zadania Kancelarii Tajnej:

  1. przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie i wysyłanie informacji niejawnych;
  2. prowadzenie obowiązujących dzienników ewidencji;
  3. udostępnianie oraz egzekwowanie zwrotu materiałów zawierających informacje niejawne;
  4. zapewnienie przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania informacji niejawnych;
  5. okresowa kontrola ewidencji i obiegu informacji niejawnych przechowywanych w Kancelarii Tajnej oraz bieżący nadzór nad postępowaniem z informacjami niejawnymi;
  6. przeprowadzanie, nie rzadziej niż raz na 5 lat, przeglądu dokumentów niejawnych w celu ustalenia, czy spełniają one ustawowe przesłanki ochrony;
  7. nadzór nad funkcjonowaniem systemu ochrony fizycznej Kancelarii Tajnej;
  8. ewidencjonowanie, przechowywanie i udostępnianie osobom uprawnionym aktów prawnych Wojewody zawierających informacje niejawne o klauzuli „poufne” lub wyższej.