Zastępca Dyrektora
Urszula Kuroczycka
Sekretariat
  tel. 22 695 69 00
   fax. 22 695 69 01
   wz@mazowieckie.pl
pl. Bankowy 3/5
00 - 950 Warszawa
wejście B, II piętro, pokój 269
 
Godziny pracy
od 8:00 do 16:00
W skład Wydziału Zdrowia wchodzą:

Do zakresu działania Wydziału Zdrowia należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem specjalizacyjnym lekarzy, lekarzy dentystów oraz magistrów;
2) realizacja zadań dotyczących funkcjonowania konsultantów wojewódzkich;
3) nadzór nad lecznictwem uzdrowiskowym prowadzonym na terenie województwa;
4) prowadzenie spraw dotyczących finansowania staży podyplomowych lekarzy i lekarzy dentystów;
5) prowadzenie spraw dotyczących wpisu do rejestru osób uprawnionych do wykonywania zawodu medycznego oraz doskonalenia rozwoju zawodowego;
6) prowadzenie rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą;
7) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania w drodze decyzji kar pieniężnych na podmioty wykonujące działalność leczniczą lub ich przedstawicieli, w przypadkach nieprzestrzegania przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 991, 1675 i 1972);
8) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania w drodze decyzji kar pieniężnych na podmioty wykonujące działalność leczniczą zbywające produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyroby medyczne
niezgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2301 oraz z 2023 r. poz. 605, 650, 1859 i 1938);
9) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach całkowitego lub częściowego czasowego zaprzestania działalności leczniczej podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne, finansowane ze środków publicznych;
10) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania w drodze decyzji kar pieniężnych za niedopełnienia obowiązków dotyczących postępowania z dokumentacją medyczną po zaprzestaniu wykonywania działalności leczniczej przez podmioty lecznicze;
11) prowadzenie spraw zawiązanych z przedstawicielami Wojewody w radach społecznych działających przy podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami;
12) prowadzenie spraw związanych z oceną potrzeb zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
13) prowadzenie spraw z zakresu zdrowia publicznego;
14) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków rady oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia;
15) powoływanie członków i obsługa organizacyjna Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych Województwa Mazowieckiego;
16) prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem przez Wojewodę psychologa uprawnionego do rozpatrywania odwołań od orzeczeń lekarskich lub psychologicznych stwierdzających istnienie lub brak przeciwwskazań dla osób ubiegających się o lub
posiadających pozwolenie na nabywanie oraz przechowywanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego;
17) realizacja programu badań statystycznych statystyki publicznej w dziale 1.29 Zdrowie i ochrona zdrowia;
18) gromadzenie kwartalnych sprawozdań finansowych z publicznych zakładów opieki zdrowotnej, jednostek budżetowych dla których organem tworzącym jest Wojewoda i spółek kapitałowych utworzonych przez Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
19) obsługa Wojewódzkiej Komisji do spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych;
20) prowadzenie spraw związanych z realizacją Narodowego Programu Zdrowia;
21) prowadzenie spraw związanych z realizacją „Krajowego Programu Zapobiegania Zakażeniom HIV i Zwalczania AIDS”;
22) prowadzenie spraw dotyczących programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
23) prowadzenie spraw związanych z realizacją programów i działań w zakresie zdrowia publicznego, w tym w zakresie opieki nad matką i dzieckiem;
24) współpraca z jednostkami, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze ochrony zdrowia;
25) monitorowanie opieki zdrowotnej nad uczniami;
26) prowadzenie spraw związanych z organizacją szczególnych form opieki geriatrycznej nad osobami, które skończyły 75 lat;
27) realizacja zadań związanych z gospodarowaniem, zarządzaniem i administrowaniem sprzętem medycznym (mieniem) przekazywanym wojewodzie w ramach rezerw strategicznych po odwołaniu stanu epidemii oraz stanu zagrożenia epidemicznego spowodowanego COVID-19.


 
 Informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Wojewoda Mazowiecki z siedzibą przy pl. Bankowym 3/5 w Warszawie.
  • Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) - kontakt: iod@mazowieckie.pl lub listownie: Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa.
  • Przetwarzamy Państwa dane osobowe wyłącznie w celu wykonania zadań Administratora, które wynikają z przepisów prawa oraz zadań realizowanych w interesie publicznym.
  • Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do prowadzenia sprawy w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.
  • Odbiorcami Państwa danych mogą być tylko instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych na podstawie zawartej umowy.
  • Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia i wniesienia sprzeciwu.
  • Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Mogą to Państwo zrobić, jeśli uznają, że przetwarzamy dane osobowe z naruszeniem przepisów prawa.
  • Jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie udzielonej nam zgody, mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem).
  • Dane osobowe przechowujemy przez okres niezbędny do wykonania zadań Administratora oraz realizacji obowiązku archiwizacyjnego, które wynikają z przepisów prawa.

 
[Podstawa prawna: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016)]



Załączniki:

Klauzula informacyjna dla klientów MUW