Ogłoszenie o naborze wniosków o dotację celową na realizację zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego na terenie województwa mazowieckiego w 2025 r.
Nabór wniosków o dotację celową na dofinansowanie realizacji zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego na terenie województwa mazowieckiego w 2025 r.
Wojewoda Mazowiecki Mariusz Frankowski, planuje przeznaczyć środki w łącznej wysokości 404 tys. zł na działania z zakresu ratownictwa wodnego na terenie województwa mazowieckiego w 2025 r.
O dofinansowanie mogą ubiegać się organizacje pozarządowe uprawnione do wykonywania ratownictwa wodnego na terenie województwa mazowieckiego, posiadające zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego.
Dotacja na realizację zadań z zakresu ratownictwa wodnego w 2025 r., stanowiąca maksymalnie do 80% całkowitego kosztu wykonania zadania, może zostać udzielona na utrzymanie gotowości ratowniczej i gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego na obszarach wodnych województwa mazowieckiego.
Dotacją mogą zostać objęte poniższe koszty:
1) w ramach utrzymania gotowości do prowadzenia działań ratowniczych, dotyczące:
a) organizacji dyżurów ratowniczych – wynagrodzenia ratowników wodnych,
b) zakupu sprzętu i wyposażenia niezbędnego do prowadzenia działań ratowniczych, w tym w szczególności:
- zakup sprzętu lub ekwipunku ratowniczego, w tym asortymentu sprzedawanego lub inwentaryzowanego jako zestawy,
- zakup środków transportu ratowniczego lądowego, w tym w szczególności samochodów, przyczep do transportu łodzi i ekwipunku,
- zakup i modernizacja środków transportu wodnego, w tym w szczególności łodzi, skuterów oraz silników napędowych do łodzi,
- zakup osprzętu i wyposażenia do środków transportu ratowniczego,
- zakup i modernizacja systemów monitoringu i łączności,
- zakup wiat, garaży (z usługą transportu i montażu) do przechowywania środków transportu i sprzętu ratowniczego;
2) utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego, dotyczące:
a) napraw i remontu sprzętu wykorzystywanego do prowadzenia działań ratowniczych,
b) zakupu paliwa i płynów eksploatacyjnych do środków transportu ratowniczego,
c) ubezpieczenia środków transportu ratowniczego.
Szczegóły dotyczące przyznania dotacji są przedstawione w „Zasadach postępowania przy udzielaniu dotacji celowej na dofinansowanie realizacji zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego na terenie województwa mazowieckiego w 2025 r.”.
Wniosek o udzielenie dotacji należy złożyć na właściwym formularzu stanowiący załącznik do ww. dokumentu. Termin składania wniosków: do 30 grudnia 2024 r. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do siedziby Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie (wnioski, które wpłyną do siedziby Urzędu po 30 grudnia 2024 r. nie będą rozpatrywane bez względu na datę nadania przesyłki).
Do wniosku jako obligatoryjne załączniki należy dołączyć poniższe dokumenty poświadczone za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby:
1) kopię decyzji administracyjnej wydanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych udzielającej zgody na wykonywanie ratownictwa wodnego;
2) kopię sprawozdania z działalności w zakresie wykonywania ratownictwa wodnego złożonego za 2023 r. do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
3) w przypadku zmian statutowych organizacji: dokumenty potwierdzające umocowanie osób podpisujących wniosek, w tym zmiany osób uprawnionych do reprezentacji podmiotu uprawnionego, wskazanych w Krajowym Rejestrze Sądowym, w szczególności pełnomocnictwo lub upoważnienie, uchwałę o zmianie statutu wraz z pierwszą stroną wniosku o zmianę danych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Miejsce składania wniosków:
· osobiście od poniedziałku do piątku w siedzibie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie w Punkcie przyjmowania korespondencji, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, wejście F (od alei Solidarności), parter, pokój nr 1;
· korespondencyjnie na adres Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu, plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
lub w przypadku dokumentów elektronicznych opatrzonych kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi albo podpisami zaufanymi, potwierdzonymi profilem zaufanym przez osoby reprezentujące podmiot uprawniony, zgodnie z reprezentacją w Krajowym Rejestrze Sądowym, jak również odwzorowań cyfrowych dokumentów podpisanych odręcznie dodatkowo uwierzytelnionych podpisem elektronicznym przez jedną z osób reprezentujących podmiot uprawniony:
· za pośrednictwem skrytki e-PUAP (/t6j4ljd68r/skrytka);
· za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wbzk@mazowieckie.pl
Kontakt w sprawie naboru wniosków:
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
tel. 22 695 64 81
e-mail: wbzk@mazowieckie.pl