Poradnik klienta
Umówienie wizyty w wydziałach Urzędu odbywa się poprzez kontakt telefoniczny:
- Wydział Spraw Obywatelskich (w sprawach Oddziału Ogólnego i Oddziału Ewidencji Obywateli) –
tel. 22 695 73 09 lub 22 695 73 10, - Wydział Transportu i Rozwoju Regionalnego (w sprawach podpisania umów) – tel. 22 695 60 82,
- Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości – tel. 22 695 60 29,
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna – tel. 22 695 79 21,
- Wydział do Spraw Osób Niepełnosprawnych – tel. 22 536 05 40,
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – tel. 22 695 75 40
- Wydział Rodziny i Polityki Społecznej – tel. 22 695 71 00 lub 22 695 71 02 (wizyty umawiane na wtorki
i czwartki).
W zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego obsługa klienta odbywa się
w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 9:00 – 15:00, wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty za pośrednictwem internetowej Platformy e-usług.
Link do platformy https://www.e-uslugi.mazowieckie.pl/umow-wizyte#/visit-selection
Wszelkich informacji na temat koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego można uzyskać codziennie w godz. 8:00 – 13:00 pod numerami telefonów 22 695 71 74 oraz 22 695 71 83.
Wydział Infrastruktury i Rolnictwa
Spotkania z klientami odbywają się zgodnie z harmonogramem przyjęć klientów, poniedziałki od 13.00 – 16.00, w czwartki od 8.00 – 12.00, tylko i wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu.
Zamawianie akt do wglądu, będzie odbywać się pod numerami telefonów:
- Oddział Postępowań Odwoławczych i Nadzwyczajnych tel. 22 695 66 34,
- Oddział Specjalistycznej Administracji Architektoniczno-Budowlanej tel. 22 695 62 19,
- Oddział Transportu i Organizacji tel. 22 695 60 80,
- Delegatura w Ostrołęce tel. 29 746 62 60,
- Delegatura w Płocku tel. 24 235 11 51,
- Delegatura w Radomiu tel. 48 362 05 94.
W sprawach dotyczących rejestrowania pojazdów należących do przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych i misji specjalnych państw obcych lub organizacji międzynarodowych, obsługa Klientów będzie odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 15.00.
W celu umówienia terminu i godziny spotkania, kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 22 695 65 92.
Uwaga!: Biletomat do pobierania numerków jest nieczynny do odwołania.
Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego przyjmuje obywateli w sprawach interwencji, skarg i wniosków w każdy poniedziałek od godziny 9:00 do 17:00.
Przyjęcia obywateli odbywają się po wcześniejszym umówieniu wizyty – tel. 22 695 79 21.
Skargi i interwencje z zakresu geodezji i kartografii można składać za pośrednictwem platformy internetowej e-usługi:
- NADZÓR NAD DZIAŁANIAMI GEODETY UPRAWNIONEGO LUB PRZEDSIĘBIORCY W ZAKRESIE PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW W DZIEDZINIE GEODEZJI I KARTOGRAFII, link: Strona główna - eUsługi
- SKARGA NA ORGAN SŁUŻBY GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ, link: Strona główna - eUsługi
Wydział Spraw Cudzoziemców
Wizyty klientów odbywają się wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym lub sms-owym umówieniu. Prosimy o niezgłaszanie się do Urzędu bez wcześniej umówionej wizyty. Wizyty w Urzędzie odbywają się dopiero po jej wyznaczeniu przez pracownika Wydziału Spraw Cudzoziemców.
Sprawy Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości
W sprawach związanych z zadaniami Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości można kontaktować się pod numerami telefonów:
- Oddział Regulacji Stanu Prawnego Nieruchomości – 22 695 61 48,
- Oddział Inwestycji Liniowych – 22 695 61 30,
- Oddział Wywłaszczeń i Rekompensat – 22 695 62 56,
- Oddział Gospodarki Nieruchomościami Skarbu Państwa – 22 695 69 25,
- Oddział Ogólny – 22 695 62 57,
- Oddział w Placówce Delegaturze Zamiejscowej w Siedlcach – 25 644 81 78,
- Oddział w Placówce Delegaturze Zamiejscowej w Ostrołęce – 29 746 62 40,
- Oddział w Placówce Delegaturze Zamiejscowej w Płocku – 24 235 11 19,
- Oddział w Placówce Delegaturze Zamiejscowej w Ciechanowie – 23 671 93 34,
- Oddział w Placówce Delegaturze Zamiejscowej w Radomiu – 48 362 02 24.
Wydział Rynku Pracy
W Wydziale Rynku Pracy funkcjonują trzy tryby składania wniosków o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca:
- e-zezwolenie na pracę (eZPC) - wniosek wraz z załącznikami złożysz za pośrednictwem systemu praca.gov.pl, który pozwala na załatwienie sprawy bez wychodzenia z domu i konieczności dosyłania w formie papierowej dokumentów. Jest najszybszym, najwygodniejszym i najtańszym sposobem złożenia wniosku, jak również uzupełnienie dokumentacji do wcześniej złożonego podania (niższy koszt drukowania/kopiowania dokumentacji wymaganej do każdego złożonego wniosku). Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.
- Tryb Obsługi Koordynowanej (TOK) - wymaga zgłoszenia wniosku poprzez formularz zgłoszeniowy. Urząd zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie TOK, kwalifikuje wniosek do obsługi, wyznacza termin i przesyła wnioskodawcy instrukcję przygotowania wniosku. W tym trybie obsługiwane są wnioski o wydanie zezwoleń typ A i C. Dokumenty złożysz bezpośrednio na wizycie. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.
- tryb kancelaryjny (tradycyjny) - wniosek składany w formie papierowej poprzez biuro podawcze lub operatora pocztowego. Rozpatrzenie sprawy może trwać dłużej niż w przypadku trybów: e-zezwolenia, TOK, w których proces uzupełniania oraz przekazywania dokumentów jest uproszczony. Należy również pamiętać, że w związku z wejściem w życie w dniu 29.07.2022 r., Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 18 lipca 2022 r. w sprawie zezwoleń na pracę i oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi (Dz. U. z 2022 r, poz. 1558 z późn. zm.), w przypadku złożenia kilku wniosków jednego pracodawcy, do każdego wniosku należy załączyć komplet dokumentów.
Dokumenty możesz złożyć:
W Punkcie Obsługi Klienta Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Warszawie – wejście od al. Solidarności 81 (wejście "F").
Uwaga! Pracownicy Punktu Obsługi Klienta nie poświadczają dokumentów za zgodność z oryginałem.
Za pośrednictwem poczty przesyłając na adres:
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
pl. Bankowy 3/5, 00- 950 Warszawa
z dopiskiem: Wydział Rynku Pracy
Wydział Zdrowia
Klienci są obsługiwani przede wszystkim w sprawach dotyczących szkolenia specjalizacyjnego (lekarzy, lekarzy dentystów, farmaceutów, diagnostów laboratoryjnych, fizjoterapeutów, w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia), doskonalenia zawodowego dyspozytorów medycznych, kursów kwalifikowanej pierwszej pomocy, a także w sprawach Rejestru Pomiotów Wykonujących Działalność Leczniczą oraz wniosków kierowanych do Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych.
Dane kontaktowe pracowników merytorycznych dostępne są na stronach lub poniżej:
- lekarze i lekarze dentyści: www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/lekarze-i-lekarze-dentysci3
- farmaceuci: www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/farmaceuci2
- specjalizacje w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia:www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/specjalizacje-majace-zastosowanie-w-ochronie-zdrowia2
- diagności laboratoryjni: www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/diagnosci-laboratoryjni2
- fizjoterapeuci: www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/fizjoterapeuci2
- doskonalenie zawodowe dyspozytorów medycznych oraz kursy kwalifikowanej pierwszej pomocy: wz@mazowieckie.pl, tel. 22 695 69 00, 22 695 62 93, 22 695 62 78.
- Rejestr Pomiotów Wykonujących Działalność Leczniczą: https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/rejestr-podmiotow-leczniczych
- Wojewódzka Komisja ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych:https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/wojewodzka-komisja-do-spraw-orzekania-o-zdarzeniach-medycznych2
Nowe zasady dokonywania opłat do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wpłaty należności na rzecz Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie dokonywane są wyłącznie przelewem.
Więcej informacji znajduję się na stronie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.