Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie


pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa


tel. 22 695 69 95
faks 22 695 66 87
ESP /t6j4ljd68r/skrytka

 Pod tym numerem nie jest udzielana informacja  
z zakresu kompetencji Wydziału Spraw Cudzoziemców
i Wydziału Rynku Pracy

info@mazowieckie.pl


NIP 525-100-88-75
REGON 013272620

Godziny urzędowania:
od 8:00 do 16:00
od poniedziałku do piątku

Ujawnianie w Wojewódzkim Rejestrze Osób Uprawnionych wybranej formy realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy mienie zabużańskie
Komórka odpowiedzialna Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości
KARTA INFORMACYJNA

 

WYDZIAŁ SKARBU PAŃSTWA I NIERUCHOMOŚCI

pl. Bankowy 3/5

00-950 Warszawa

Tel. 22 695 60 29

www.gov.pl/web/uw-mazowiecki

Nr karty informacyjnej

KI-SPN/02

Nr wersji: 6

Data wydania:

25 maj 2020 r.

SPRAWA: 

Ujawnianie w Wojewódzkim Rejestrze Osób Uprawnionych wybranej formy realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

PRZEDMIOT SPRAWY:

Wprowadzanie danych do Wojewódzkiego Rejestru Osób Uprawnionych z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

PODSTAWA PRAWNA:
  1. Ustawa z 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Rozporządzenie Ministra Skarbu Państwa z dnia 7 grudnia 2005 r. w sprawie wzorów rejestrów zawierających dane dotyczące realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

 

1. Osobiście:

  Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
       Pl. Bankowy 3/5
       00-950 Warszawa

       Punkt Obsługi Klienta
  wejście F (od al. Solidarności) parter, pokój 6

   godziny i dni urzędowania:
   poniedziałek- piątek: 08.00-16.00

2. Pocztą na adres:

    Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
   Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości
          Pl. Bankowy 3/5
          00-950 Warszawa


 

 




WYMAGANE DOKUMENTY:
1. w przypadku potwierdzenia uprawnień rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów przez starostę lub wojewodę należy złożyć wniosek o ujawnienie     w rejestrze uprawnień do rekompensaty wraz z następującymi dokumentami:
  • oryginał zaświadczenia lub decyzji potwierdzającej uprawnienie do rekompensaty;
  • w przypadku śmierci osoby uprawnionej wskazanej ww. zaświadczeniu lub decyzji należy dodatkowo dołączyć:                                                                                                  - dokumenty potwierdzające następstwo prawne (postanowienie o stwierdzenie nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia),                                                                                         -                                                                                                  - oświadczenie o dotychczasowym stanie realizacji prawa do rekompensaty,                                                                                                                                                   -  dowody potwierdzające miejsce zamieszkania osób uprawnionych do rekompensaty,       a w przypadku braku takich dowodów oświadczenie wnioskodawcy o miejscu lub miejscach zamieszkania osób uprawnionych,                                                                      -oświadczenie o wybranej formie rekompensaty.  
2. w przypadku ujawnienia prawa do rekompensaty potwierdzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa do  rekompensaty, dokonanie wpisu do rejestru wojewódzkiego następuje z urzędu                                             
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wprowadzenie danych do rejestru.

 OPŁATY:

Brak

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wojewódzki rejestr osób upoważnionych do rekompensaty jest uzupełniany na bieżąco. Wojewoda przekazuje raz na kwartał dane zawarte w rejestrach wojewódzkich ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.

 KOMÓRKA ORGANIZACYJNA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:

Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości

Pl. Bankowy 3/5,
00-950 Warszawa

tel. 22 695 62 56, 22 695 61 85

e-mail – spw@mazowieckie.pl

godziny i dni urzędowania:
poniedziałek – piątek:  08.00 – 16.00

przyjęcia klientów:
poniedziałek- piątek: 13.30 – 15.30



 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Brak.

INFORMACJE DODATKOWE:

Wprowadzanie danych do Wojewódzkiego Rejestru Osób Uprawnionych  z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej jest dokonywane na wniosek lub z urzędu.

 ZAŁĄCZNIKI/FORMULARZE/WNIOSKI DO POBRANIA:
  1. Wniosek o ujawnienie w rejestrze uprawnień do rekompensaty
  2. Oświadczenie o miejscu/ miejscach zamieszania
  3. Oświadczenie o niezrealizowaniu uprawnień
  4. Oświadczenie o numerze konta w polskim banku
  5. Oświadczenie o numerze konta w zagranicznym banku


(Załączony wzór ma charakter pomocniczy)

Tag

Załączniki

Powiadom znajomego