Dyrektor
Tomasz Sławatyniec
tslawatyniec@mazowieckie.pl
 
Zastępca Dyrektora
Halina Krajkowska
  hkrajkowska@mazowieckie.pl

Sekretariat
    tel. 22 695 69 00
     fax. 22 695 69 01
       wz@mazowieckie.pl
pl. Bankowy 3/5
00 - 950 Warszawa
wejście B, II piętro, pokój 269
 
Godziny pracy
od 8:00 do 16:00
W skład Wydziału Zdrowia wchodzą następujące oddziały:

 

Do zakresu działania Wydziału Zdrowia należy, w szczególności:

1)     prowadzenie spraw związanych ze specjalizacjami dla lekarzy, lekarzy dentystów 
i magistrów (diagnostów laboratoryjnych, farmaceutów, fizjoterapeutów oraz 
w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia);

2)     realizacja zadań dotyczących funkcjonowania konsultantów wojewódzkich;

3)     nadzór nad lecznictwem uzdrowiskowym prowadzonym na terenie województwa;

4)     prowadzenie rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą;

5)     prowadzenie postępowań w sprawie nakładania kar pieniężnych, w drodze decyzji administracyjnych, na podmioty wykonujące działalność leczniczą nieprzestrzegające procedur określonych w przepisach o działalności leczniczej;

6)     prowadzenie postępowań w sprawie nakładania kar pieniężnych, w drodze decyzji administracyjnych, na podmioty wykonujące działalność leczniczą zbywające produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyroby medyczne niezgodnie z ustawą - Prawo farmaceutyczne;

7)     prowadzenie postępowań w sprawach czasowego zaprzestania działalności leczniczej całkowicie lub częściowo podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą 
w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne;

8)     prowadzenie postępowań w sprawie nakładania kar pieniężnych za niedopełnienia obowiązków dotyczących postępowania z dokumentacją medyczną po zaprzestaniu wykonywania działalności leczniczej;

9)     prowadzenie ewidencji i współpraca z przedstawicielami Wojewody w radach społecznych działających przy podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami;

10)   opiniowanie uchwał samorządu terytorialnego dotyczących świadczeń zdrowotnych;

11)   prowadzenie spraw związanych z oceną potrzeb zdrowotnych, o których mowa 
w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

12)   wydawanie opinii dotyczących zgodności programów polityki zdrowotnej z priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej oraz zgodności z celami operacyjnymi Narodowego Programu Zdrowia;

13)   prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków rady oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia;

14)   obsługa organizacyjna Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych Województwa Mazowieckiego;

15)   prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem przez Wojewodę psychologa przeprowadzającego badania psychologiczne w trybie odwołania podmiotów ubiegających się o lub posiadających prawo do wykonywania lub kierowania działalnością gospodarczą albo bezpośrednio zatrudnionych przy wytwarzaniu 
i obrocie materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami 
o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym;

16)   prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem przez Wojewodę psychologa uprawnionego do rozpatrywania odwołań od orzeczeń lekarskich lub psychologicznych stwierdzających istnienie lub brak przeciwwskazań dla osób ubiegających się o lub posiadających pozwolenie na nabywanie oraz przechowywanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego;

17)   prowadzenie spraw zleconych wojewodom związanych z przyznawaniem podmiotom środków z budżetu państwa na zadania związane z ochroną zdrowia;

18)   realizacja programu badań statystycznych statystyki publicznej w dziale 1.29 Zdrowie 
i ochrona zdrowia;

19)   gromadzenie kwartalnych sprawozdań finansowych z publicznych zakładów opieki zdrowotnej, jednostek budżetowych, dla których organem tworzącym jest Wojewoda, 
i spółek kapitałowych utworzonych przez Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;

20)   opracowywanie analiz, raportów i informatorów statystycznych obejmujących dane z zakresu ochrony zdrowia w województwie,

21)   monitorowania sytuacji w szpitalach funkcjonujących na terenie województwa
 w zakresie występowania w szczególności sporów zbiorowych, akcji protestacyjnych lub strajkowych;

22)   prowadzenie spraw związanych z realizacją Narodowego Programu Zdrowia;

23)   prowadzenie spraw związanych z realizacją „Krajowego Programu Zapobiegania Zakażeniom HIV i Zwalczania AIDS”;

24)   prowadzenie spraw związanych z realizacją programu „Regionalne Partnerstwo 
dla Transplantacji w Województwie Mazowieckim”;

25)   prowadzenie spraw dotyczących programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;

26)   prowadzenie spraw związanych z realizacją programów i działań w zakresie zdrowia publicznego, w tym w zakresie opieki nad matką i dzieckiem;

27)   współpraca z jednostkami, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze ochrony zdrowia;


28)   prowadzenie spraw dotyczących kursów w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy;

29)   monitorowanie opieki zdrowotnej nad uczniami;

30)   powołanie lekarzy i lekarzy dentystów do stwierdzania zgonów osób podejrzanych 
o zakażenie wirusem choroby zakaźnej  lub nim zakażonych poza szpitalem;

31)   wydawanie poleceń obowiązujących wszystkie organy administracji rządowej działające w województwie, państwowe osoby prawne,  organy samorządu terytorialnego, samorządowe osoby prawne oraz samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej w związku z przeciwdziałaniem chorobom zakaźnym;

32)   kierowanie do pracy przy zwalczaniu epidemii  personelu medycznego;

33)   zawieranie porozumień z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na świadczenia opieki zdrowotnej w związku z przeciwdziałaniem chorobom zakaźnym, zawieranie umów z przedsiębiorcami na wykonywanie zadań w związku 
z przeciwdziałaniem chorobom zakaźnym, zawieranie dodatkowych umów na finansowanie zadań zespołów ratownictwa medycznego oraz transportu sanitarnego;

34) prowadzenie rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne z terenu województwa, w tym przygotowywanie decyzji administracyjnych 
o wpisaniu jednostki do systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne lub jej wykreśleniu.
 
 
 Informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Wojewoda Mazowiecki z siedzibą przy pl. Bankowym 3/5 w Warszawie.
  • Inspektorem ochrony danych jest pani Katarzyna Frelak.
    Kontakt: iod@mazowieckie.pl, tel. 22 695 69 80 lub listownie: Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa.
  • Zastępcą inspektora ochrony danych jest pan Daniel Przybyło. Kontakt: iod@mazowieckie.pl, tel. 22 695 69 34 lub listownie : Mazowiecki Urząd Wojewódzki w  Warszawie, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
  • Przetwarzamy Państwa dane osobowe wyłącznie w celu wykonania zadań Administratora, które wynikają z przepisów prawa oraz zadań realizowanych w interesie publicznym.
  • Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do prowadzenia sprawy w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.
  • Odbiorcami Państwa danych mogą być tylko instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych na podstawie zawartej umowy.
  • Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia i wniesienia sprzeciwu.
  • Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Mogą to Państwo zrobić, jeśli uznają, że przetwarzamy dane osobowe z naruszeniem przepisów prawa.
  • Jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie udzielonej nam zgody, mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem).
  • Dane osobowe przechowujemy przez okres niezbędny do wykonania zadań Administratora oraz realizacji obowiązku archiwizacyjnego, które wynikają z przepisów prawa.

 
[Podstawa prawna: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016)]



Załączniki:

Regulamin Wewnętrzny