Delegatura w Siedlcach
ul. Piłsudskiego 38, 08-110 SiedlceGodziny pracy: od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku
Wydział Spraw Cudzoziemców Infolinia Telefoniczna 22 695 67 73 / Wydział Spraw Obywatelskich 25 755 84 53-56Godziny pracy: od 10:00 do 18:00 poniedziałkiod 8:00 do 16:00 od wtorku do piątku
Godziny pracy kancelarii: |
Kierownik Delegatury Alicja Cichoń Samodzielne Stanowisko do Spraw Współpracy ze Społecznościami Lokalnymi
|
Sekretariat
|
Zadania Delegatury:
- reprezentowanie Wojewody Mazowieckiego na terenie działania delegatury
- nadzór nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i wojewódzkiego wykonywanych przez ośrodki pomocy społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki interwencji kryzysowej, ośrodki wsparcia, środowiskowe domy samopomocy, powiatowe urzędy pracy
- prowadzenia postępowań administracyjnych wszczynanych z urzędu lub na wniosek, takich jak: wydawania decyzji o pozwoleniu na budowę, rozpatrywania zgłoszeń wykonania robót budowlanych, rozpatrywania zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego, wydawania postanowień o udzieleniu bądź odmowie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno –budowlanych, wydawania decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę, wydawania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę, wygaszania decyzji o pozwoleniu na budowę
- prowadzenie spraw paszportowych
- współpraca z placówkami konsularnymi Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach paszportowych
- dystrybucja blankietów odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o stanie cywilnym i zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo
- potwierdzanie profilu zaufanego e-PUAP
- wydawanie dokumentów cudzoziemcom w sprawach realizowanych przez Wydział Spraw Cudzoziemców
- przyjmowanie wniosków związanych z legalizacją pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- wydawanie zezwoleń na pracę cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- wykonywanie czynności związanych z bieżącym zarządzaniem mieniem i reprezentowaniem Skarbu Państwa w zakresie wynikającym z udzielonych upoważnień
- kontrola jednostek samorządu terytorialnego
- kontrola podmiotów leczniczych
- kontrola finansowa
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem nadzoru nad uchwałami i zarządzeniami organów samorządu terytorialnego i ich związków przy zastosowaniu kryterium legalności
- przyjmowanie korespondencji urzędowej
- przyjmowanie klientów w sprawach petycji, skarg i wniosków
- prowadzenie Archiwum Zakładowego Urzędu
- współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego w zakresie procedury ogłaszania aktów normatywnych i innych aktów prawnych w Dzienniku Urzędowym
Biura/Wydziały:
-
Biuro Wojewody 25 755 84 00
-
Biuro Kadr i Organizacji ( Archiwum Kancelaria) 25 755 84 11
-
Biuro Obsługi Urzędu 25 755 84 05
-
Wydział Geodezji - Oddział Geodezji i Kontroli 25 755 84 33
-
Wydział Kontroli
- oddział kontroli finansowej 25 755 84 25- oddział kontroli JST 25 755 84 27- oddział kontroli podmiotów leczniczych 25 755 84 30 -
Wydział Polityki Społecznej 25 755 84 41
-
Wydział Nadzoru Prawnego 25 755 84 19
-
Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości 25 755 84 44
-
Wydział Spraw Obywatelskich 25 755 84 53/54/55/56
-
Wydział Spraw Cudzoziemców 22 695 67 73 (w sprawach legalizacji pobytu Obywateli Państw Trzecich), 22 695 67 52 (w sprawach obywateli Unii Europejskiej)
- Wydział Rynku Pracy - infolinia 22 695 67 73