Delegatura w Radomiu
ul. Stefana Żeromskiego 53, 26-600 Radom Godziny pracy: od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku
Wydział Rynku Pracy / Wydział Spraw Obywatelskich Godziny pracy: od 10:00 do 18:00 poniedziałki od 8:00 do 16:00 od wtorku do piątku
Godziny pracy kancelarii: |
|
Kierownik DelegaturyRafał Molga
Samodzielne Stanowisko do Spraw Współpracy ze Społecznościami Lokalnymi tel. 48 362 08 70 |
SekretariatII piętro, pok. 290 tel. 48 362 08 70 faks 48 362 85 68 |
Zadania Delegatury:
- reprezentowanie Wojewody Mazowieckiego na terenie działania delegatury
- nadzór nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i wojewódzkiego wykonywanych przez ośrodki pomocy społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki interwencji kryzysowej, ośrodki wsparcia, środowiskowe domy samopomocy, powiatowe urzędy pracy
- prowadzenia postępowań administracyjnych wszczynanych z urzędu lub na wniosek, takich jak: wydawania decyzji o pozwoleniu na budowę, rozpatrywania zgłoszeń wykonania robót budowlanych, rozpatrywania zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego, wydawania postanowień o udzieleniu bądź odmowie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno –budowlanych, wydawania decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę, wydawania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę, wygaszania decyzji o pozwoleniu na budowę
- prowadzenie spraw paszportowych
- współpraca z placówkami konsularnymi Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach paszportowych
- dystrybucja blankietów odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o stanie cywilnym
i zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo - potwierdzanie profilu zaufanego e-PUAP
- przyjmowanie wniosków związanych z legalizacją pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- wydawanie zezwoleń na pracę cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- wykonywanie czynności związanych z bieżącym zarządzaniem mieniem i reprezentowaniem Skarbu Państwa w zakresie wynikającym z udzielonych upoważnień
- kontrola jednostek samorządu terytorialnego
- kontrola podmiotów leczniczych
- kontrola finansowa
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem nadzoru nad uchwałami i zarządzeniami organów samorządu terytorialnego i ich związków przy zastosowaniu kryterium legalności
- przyjmowanie korespondencji urzędowej
- przyjmowanie klientów w sprawach petycji, skarg i wniosków
- prowadzenie Archiwum Zakładowego Urzędu
- współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego w zakresie procedury ogłaszania aktów normatywnych i innych aktów prawnych w Dzienniku Urzędowym
Biura/Wydziały:
- Biuro Wojewody
- Biuro Kadr i Organizacji
- Biuro Obsługi Urzędu
- Wydział Geodezji
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Kontroli
- Wydział Polityki Społecznej
- Wydział Nadzoru Prawnego
- Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Wydział Rynku Pracy
- Wydział Finansów i Budżetu