Oddział Organizacji i Kontroli Wewnętrznej
Zadania oddziału:
1. Kontrola wewnętrzna, w tym organizowania i prowadzenia kontroli w komórkach organizacyjnych Urzędu, w tym opracowywania i przedkładania Wojewodzie okresowych planów kontroli wewnętrznych.
2. Kontrola działalności zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich oraz Państwowej Straży Rybackiej.
3. Kontrola działalności tłumaczy przysięgłych.
4. Kontrola zakładów pracy chronionej oraz zakładów aktywności zawodowej, ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych.
5. Kontrola dostosowania dworców do udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, wynikająca z art. 47f ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 oraz z 2023 r. poz. 760, 919, 1123, 1193 i 1195).
6. Współpraca z organami kontroli i inspekcji zewnętrznych oraz monitoring realizacji zaleceń zawartych w wystąpieniach pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych kontroli prowadzonych w Urzędzie.
7. Planowanie, analiza i sprawozdawczość oraz koordynacja działalności kontrolnej w Urzędzie, w szczególności przez:
- przygotowywanie imiennych upoważnień do kontroli dla pracowników wydziału
oraz prowadzenie ich rejestru,
- sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności kontrolnej sprawowanej w imieniu Wojewody w zakresie właściwości rzeczowej ministrów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
- monitoring realizacji kontroli prowadzonych przez wydział,
- przygotowywanie analiz wyników kontroli zewnętrznych oraz kontroli prowadzonych przez Urząd.
8. Koordynacja i nadzór nad opracowaniem planu działania wydziału oraz sporządzaniem sprawozdań z jego realizacji.
9. Koordynacja i nadzór nad opracowaniem wydziałowego planu wydatków budżetu państwa w układzie zadaniowym oraz sporządzaniem sprawozdań z jego realizacji.
10. Nadzór nad udostępnianiem informacji oraz bieżącą aktualizacją informacji z zakresu właściwości wydziału w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.
11. Obsługa sekretariatu wydziału.
12. Opracowywanie oraz analiza propozycji zmian do regulaminu organizacyjnego Urzędu oraz statutu Urzędu.
13. Współpraca z właściwymi komórkami Urzędu w zakresie szkoleń, dyscypliny pracy, praktyk zawodowych studentów i stażystów, naboru kandydatów do pracy w wydziale, służby przygotowawczej w służbie cywilnej.