Oddział Regulacji i Organizacji
Zadania Oddziału Regulacji i Organizacji:
1) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i nowelizacją Statutu Urzędu i regulaminu organizacyjnego;
2) opiniowanie statutów i regulaminów organizacyjnych zespolonych służb, inspekcji, straży wojewódzkich;
3) opiniowanie projektów zarządzeń Dyrektora Generalnego oraz prowadzenie rejestru zarządzeń Dyrektora Generalnego;
4) przygotowywanie projektów pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Wojewodę i Dyrektora Generalnego z wyłączeniem pełnomocnictw procesowych i upoważnień do kontroli udzielanych pracownikom Urzędu;
5) prowadzenie rejestrów:
a) upoważnień udzielanych przez Wojewodę,
b) pełnomocnictw udzielanych przez Wojewodę,
c) upoważnień udzielanych przez Wojewodę do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego,
d) pełnomocników ustanawianych przez Wojewodę,
e) upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Dyrektora Generalnego,
f) zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych,
g) zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa;
6) koordynowanie dostępu do informacji publicznej w Urzędzie oraz prowadzenie rejestru wniosków o dostęp do informacji publicznej, w szczególności przez:
a) koordynację realizacji zadań w Urzędzie związanych z udostępnianiem informacji publicznej,
b) prowadzenie spraw związanych z udostępnieniem informacji publicznej pozostającej w posiadaniu biura, w tym wydawaniem decyzji administracyjnych, na zasadach i trybie określonym w odrębnych przepisach;
7) koordynowanie spraw związanych z udzieleniem odpowiedzi na wnioski o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego w Urzędzie oraz prowadzenie rejestru wniosków o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego;
8) koordynowanie spraw związanych z funkcjonowaniem i dostępem do Biuletynu Informacji Publicznej w Urzędzie;
9) koordynacja spraw związanych z redagowaniem strony intranetowej Urzędu;
10) redagowanie Biuletynu Dyrektora Generalnego;
11) obsługa komisji do spraw przeciwdziałania dyskryminacji lub mobbingowi w Urzędzie;
12) realizacja zadań związanych z kontrolą zarządczą, w tym z ustalaniem planu działalności Urzędu i analizą ryzyka;
13) obsługa administracyjna Państwowej Straży Łowieckiej;
14) opracowywanie regulaminu pracy;
15) koordynowanie zawierania umów w imieniu Urzędu, które dotyczą wykupu usługi transportowej dla pracowników z ulgą;
16) koordynowanie w Urzędzie terminowości sprawozdawczości dla Głównego Urzędu Statystycznego;
17) prowadzenie spraw z zakresu Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością.