Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie


pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa


tel. 22 695 69 95
faks 22 695 66 87
ESP /t6j4ljd68r/skrytka

 Pod tym numerem nie jest udzielana informacja  
z zakresu kompetencji Wydziału Spraw Cudzoziemców
i Wydziału Rynku Pracy

info@mazowieckie.pl


NIP 525-100-88-75
REGON 013272620

Godziny urzędowania:
od 8:00 do 16:00
od poniedziałku do piątku

Oddział do Spraw Funduszu Solidarnościowego

Zadania Oddziału do Spraw Funduszu Solidarnościowego

1) koordynowanie i organizowanie współpracy organów administracji publicznej oraz podmiotów działających w zakresie budowania systemu wsparcia osób niepełnosprawnych;
2) realizacja zadań Wojewody wynikających z przepisów ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Solidarnościowym Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, w tym nadzór i kontrola zadań realizowanych w trybie naboru wniosków przez jednostki samorządu terytorialnego i koordynowanie ich wykonania oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji, przekazywanych ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego lub właściwemu ministrowi;
3) ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, na stronie podmiotowej Wojewody informacji o zasadach realizacji programów na środki finansowe z Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych;
4) przekazywanie gminom i powiatom środków finansowych z programów realizowanych na podstawie ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Solidarnościowym Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, w tym ich analiza i rozliczanie;
5) realizacja resortowych programów wsparcia osób niepełnosprawnych mających na celu wsparcie społeczne lub zawodowe osób niepełnosprawnych;
6) udzielanie informacji o zasadach programów i warunkach naboru wniosków;
7) przeprowadzenie naboru wniosków;
8) ocena wniosków pod względem formalnym i merytorycznym;
9) sporządzenie i przekazanie ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego lub właściwemu ministrowi wniosków na środki finansowe wraz z listą rekomendowanych wniosków;
10) informowanie gmin i powiatów o obowiązku i terminie złożenia oświadczenia o przyjęciu lub rezygnacji ze środków przyznanych w ramach programów;
11) zawieranie umów z gminami i powiatami w terminie wskazanym w programie od zatwierdzenia przez właściwego ministra listy rekomendowanych wniosków;
12) przekazywanie gminom i powiatom środków finansowych z programów;
13) analiza oraz rozliczanie środków finansowych przyznanych gminom i powiatom na realizację programów;
14) przekazywanie rocznych sprawozdań z realizacji programów;
15) koordynacja, nadzór oraz kontrola zadań realizowanych przez gminę i powiat w ramach programów.

Kontakt::

Oddział do Spraw Funduszu Solidarnościowego
 ul. Andersa 30, 00-210 Warszawa 
 tel:  22 695 75 40, fax: 22 695 75 42

Tag

Powiadom znajomego