Oddział Kontroli Jednostek Samorządu Terytorialnego
Zadania Oddziału:
1. Prowadzenie kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie:- ewidencji działalności gospodarczej, wydawania, odmowy wydania oraz cofania zezwoleń lub koncesji,
- prowadzenia rejestrów działalności regulowanej,
- realizacji przepisów o aktach stanu cywilnego oraz przepisów o zmianie imienia i nazwiska,
- prowadzenia kwalifikacji wojskowej,
- realizacji przepisów o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
- realizacji przepisów o gospodarce nieruchomościami, o Agencji Mienia Wojskowego, o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa,
- realizacji przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii,
- realizacji przepisów o fundacjach,
- przygotowania wyborów ławników do sądów okręgowych i sądów rejonowych,
- prowadzenia spraw dotyczących skarg i wniosków,
- realizacji przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
- realizacji przepisów o rybactwie śródlądowym,
- realizacji przepisów o nasiennictwie,
- realizacji przepisów o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej,
- realizacji przepisów o kierujących pojazdami.
2. Kontrola działania systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych albo realizacji obowiązków wynikających z przepisów o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne - w jednostkach samorządu terytorialnego i ich związkach oraz w tworzonych lub prowadzonych przez te jednostki samorządowych osobach prawnych i innych samorządowych jednostkach organizacyjnych, a także w podmiotach publicznych podległych lub nadzorowanych przez Wojewodę.
3. Kontrola organów zarządzających ruchem na drogach: wojewódzkich, powiatowych, gminnych, publicznych położonych w miastach na prawach powiatu i w m.st. Warszawie oraz wewnętrznych położonych w strefach ruchu i strefach zamieszkania.