Oddział Rozstrzygnięć Finansowych
Zadania Oddziału Rozstrzygnięć Finansowych :
1) wydawanie decyzji w I instancji w sprawie zwrotu do budżetu państwa kwoty dotacji niewykorzystanej, wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości przez jednostkę samorządu terytorialnego lub podmiot spoza sektora finansów publicznych, dochodów pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości wraz z odsetkami i dochodów pobranych i nieprzekazanych przez jednostki samorządu terytorialnego z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami wraz z należnymi odsetkami;
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zobowiązań wymagalnych Skarbu Państwa – Wojewody Mazowieckiego, w szczególności wynikających z prawomocnych wyroków sądowych:
a) przygotowanie dyspozycji wypłat i wniosków o wypłatę odszkodowań zasądzonych prawomocnymi wyrokami sądowymi,
b) sporządzanie wniosków o zapewnienie finansowania na pokrycie zobowiązań wymagalnych Skarbu Państwa,
c) prowadzenie rejestru wyroków i wypłaconych odszkodowań;
3) prowadzenie postępowań administracyjnych o umorzenie w całości bądź w części, odroczenie lub rozłożenie na raty spłaty należności Skarbu Państwa z tytułu:
a) kar pieniężnych nałożonych przez Wojewodę,
b) zwrotu kosztów postępowania przed Wojewódzką Komisją do spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych,
c) kar i opłat nałożonych przez inspektorów nadzoru budowlanego, oraz wydawanie decyzji Wojewody w tym zakresie;
4) współpraca z właściwymi organami w zakresie prowadzonych postępowań oraz udzielanie informacji dotyczących prowadzonych spraw.